Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) przedstawiła nową strategię, która ma być fundamentem jej aktywności do 2029 r. Jako priorytetowe działania wskazano zwiększenie potencjału eksportowego Polski oraz utrzymanie pozycji naszego kraju jako atrakcyjnego miejsca do lokowania inwestycji. Wśród celów Agencji znalazła się też promocja gospodarcza Polski.
- Z dumą patrzymy na nasze osiągnięcia, ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że dalszy rozwój wymaga od nas jeszcze większej odwagi i innowacyjności. Nasze cele są ambitne, ale wierzymy, że uda się je osiągnąć – mówi Andrzej Dycha, prezes PAIH.
Wizerunek Polski
Nowa strategia PAIH kładzie nacisk na promocję gospodarczą, zarówno w kraju, jak i za granicą. W wymiarze krajowym jej celem będzie budowanie patriotyzmu gospodarczego. W kontekście zewnętrznym Agencja planuje kontynuację promocji Polski i budowę silnej Marki Polskiej Gospodarki. Istotnym elementem działań będzie również tworzenie marki narodowej, która jeszcze bardziej wzmocni pozycję naszego kraju na arenie międzynarodowej. Jednym z narzędzi pomocnych w osiąganiu tego celu jest prowadzenie projektów międzynarodowych takich jak BrandHUB czy udział w światowych wystawach Expo, na których obecność Polski ma ponad 150-letnią historię (począwszy od wystawy w 1867 r. w Paryżu).
Czytaj więcej
Expo to nie tylko pawilon, ale cały rozbudowany program gospodarczy i kulturalny – podkreśla Jace...
PAIH podkreśla, że działania realizowane w ramach poprzednich i obecnego Expo pokazują duże znaczenie tego typu aktywności jako czynnika budującego rozpoznawalność Polski, przekładając się na wizerunek naszej gospodarki i zwiększanie jej potencjału eksportowego. Aktualnie (od 13 kwietnia br.) Polska uczestniczy w Wystawie Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai w Japonii, którą według szacunków w ciągu sześciu miesięcy jej trwania odwiedzi łącznie 28 mln osób, z czego 3,5 mln gości spoza Japonii. W półrocznym wydarzeniu w Osace jako wystawcy bierze udział 170 uczestników, w tym 161 państw i regionów oraz 9 organizacji międzynarodowych.