Reklama

Anna Clunes: dialog i stabilne otoczenie biznesowe pomagają relacjom handlowym

Nasze narody są bardzo aktywne pod względem gospodarczym, tak więc polsko-brytyjskie powiązania w tej kwestii tworzą gęstą sieć współzależności – mówi Anna Clunes, ambasador Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Polsce.

Publikacja: 17.01.2025 16:15

Anna Clunes liczy na wzrost polsko-brytyjskich obrotów handlowych

Anna Clunes liczy na wzrost polsko-brytyjskich obrotów handlowych

Foto: mat. pras.

Które sektory w obustronnych brytyjsko-polskich relacjach gospodarczych zalicza pani do kluczowych oraz jakie są priorytety na przyszłość?

Jak właściwie we wszystkim, co dzieje się w stosunkach między naszymi krajami w ostatnich latach, tak i w handlu widać niesamowity rozkwit. Obserwujemy dynamiczny wzrost w obu kierunkach. Całkowita wartość handlu między naszymi krajami przekracza 30 mld funtów rocznie. Są w to zaangażowane bardzo różne gałęzie biznesu. Chcę wskazać na dwa obszary, którymi jako ambasada szczególnie się zajmujemy. Pierwszy to współpraca w dziedzinie bezpieczeństwa, a w niej choćby kwestia podpisania kontraktu jesienią 2023 roku pomiędzy MBDA UK a Polską Grupą Zbrojeniową na wsparcie realizacji programu NAREW, pod względem kwoty będącego bodaj największym kiedykolwiek zawartym pomiędzy Polską a Zjednoczonym Królestwem. Jego wartość przekracza 4 mld funtów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Eksport
Rozwój kazachskiego rynku e-commerce to także szansa dla polskich firm
Eksport
Friðrik Jónsson: Z Polską mamy zbieżne postrzeganie globalnych wyzwań
Eksport
Z Warszawy do Bangkoku – cyberbezpieczeństwo jako nowy most współpracy
Eksport
Wyroby z metalu od polskich producentów zdobyły Wielką Brytanię
Eksport
Wystartowała inicjatywa Team Poland. Ma wesprzeć firmy w ekspansji zagranicznej
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama