Wydatki Ukraińców zasilają polski handel

W pierwszym półroczu wydali w sklepach i na usługi 2,1 mld zł, czyli dwa razy więcej niż rok temu.

E-sklepy okopane w kraju. Niechętnie wychodzą za granicę

Rodzimy sektor e-commerce niechętnie wychodzi za granicę. Tylko 5 proc. firm sprzedaje online na innych rynkach. Pod tym względem jesteśmy w ogonie Unii.

Polskie e-sklepy są pod tym względem w unijnym ogonie. Czego nam brakuje?

Rodzimi internauci chętnie robią zakupy online za granicą. Gorzej z rodzimymi e-sklepami – te mają problem, by wyjść na inne rynki.

Wymuszone oszczędzanie nie sprzyja platformom internetowym. Ostra walka o klienta

28 proc. Polaków już przyznaje, że z powodu inflacji kupuje online mniej niż kiedyś, 34 proc. ma już plany takich cięć. Także w sieci walka o klienta będzi...

Zamiast sklepów Lego w Rosji pojawi się sieć „Świat klocków”

Inventive Retail Group, która prowadzi specjalistyczne sklepy detaliczne i internetowe, zamiast certyfikowanych sklepów Lego uruchamia nową sieć sklepów „M...

Zmobilizowani Rosjanie sami kupują odzież, sprzęt i leki. W sklepach kończą się zapasy

Kreml wymusza na powołanych do wojska Rosjanach zakupy odzieży, sprzętu wojskowego i leków na własny koszt. Po ogłoszonej mobilizacji w Rosji ruch w sklepa...

Moc jest z Lego. Zyski zabawkowego giganta rosną jak na drożdżach

Zestawy Lego Star Wars i Lego Harry Potter napędzają sprzedaż duńskiego producenta klocków.

USA: Właściciele małego sklepu w New Jersey stworzyli potężną piramidę finansową

Trzech inwestorów z firmy z jednym sklepem w małym miasteczku w New Jersey stworzyło piramidę, wartą w pewnym momencie 100 mln dol. Teraz czekają na sądowe...

Koniec zakupów na zapas. Teraz Polacy robią szturm na promocje

Tylko 38 proc. Polaków przyznaje, że wciąż robi większe zakupy, niż potrzebuje na bieżąco. Zdecydowanie zwracają się za to w stronę sklepowych promocji.

Coraz więcej kradzieży w sklepach. Zabezpieczenia nawet na maśle i cukierkach

Sklepy znów coraz mocniej inwestują w najróżniejsze zabezpieczenia przeciwkradzieżowe. Zabezpieczenia są już teraz nie tylko na elektronice czy ubraniach,...

Modowi potentaci tracą markę znanego rapera

Muzyk Kanye West, czyli twórca jednej z najgorętszych marek odzieży i obuwia zdecydował skończyć współpracę z koncernami GAP oraz Adidas.

Galeria Mokotów zmienia nazwę. Kultowe centrum w nowych barwach

Kilka lat po zmianie nazwy przez właściciela i innej stołecznej galerii, Arkadii, teraz także Galeria Mokotów będzie nazywała się Westfield Mokotów.

Rosjanie mocniej pokochali Białoruś. Nowy kierunek turystyki

Kolejne zachodnie marki zamykają działalność w Rosji. Łącznie jest ich już ponad 1,2 tys. Turcy niespodziewanie odmawiają akceptacji transakcji wykonywanyc...

Perspektywy popytu w ciemnych barwach. Polacy kupują tylko to, co potrzebne

Wysoka inflacja i coraz mniejsza pewność zatrudnienia ograniczają wydatki Polaków na towary i usługi inne niż niezbędne. To zjawisko będzie się nasilało.

Koniec ze sztucznym podnoszeniem cen. Omnibus uderzy w fałszywe promocje

Nowe przepisy dotyczą zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych oraz tzw. market place, czyli internetowych platform sprzedażowych.

Miliony Polaków na zakupach w internecie. Co ich motywuje, co kupują najczęściej

Już 26 milionów Polaków kupuje online, w ciągu kilku lat liczba ta jeszcze wzrośnie o kolejne miliony. 8 proc. obecnych klientów rozpoczęło przygodę z e-ha...

OLX na celowniku UOKIK. Platformie sprzedażowej grozi wysoka kara

Zdaniem UOKIK platforma stosować miała wprowadzające konsumentów w błąd sortowanie ofert w serwisie oraz dawała pozorną ochronę kupujących w ramach specjal...

Strajku konsumentów w sklepach ciągle nie widać. Wzrosła sprzedaż detaliczna

W sierpniu, po dwóch miesiącach zniżek, sprzedaż detaliczna wyraźnie wzrosła. Popyt na towary nie słabnie tak, jak sugerowałyby minorowe nastroje konsument...

Coraz więcej Polaków kupuje w second-handach. Nie tylko z oszczędności

Coraz więcej osób kupuje w sklepach typu second-hand, nie tylko z oszczędności. Liczba stacjonarnych punktów co prawda spada, za to boom widać w internecie.

Polacy oszczędzają, kupują używane. Ale już nie w stacjonarnych second-handach

Moda na niepowtarzalne ubrania, jak i względy środowiskowe napędzają klientów. Zwłaszcza do internetu, stacjonarnych second-handów mimo wszystko powoli ubywa.