– Widzimy, jaka jest atmosfera wokół naszych związków sportowych, i chcemy wyłożyć karty na stół. Szukamy sponsorów również w inny sposób, ale aukcja ma być sygnałem dla firm: można się związać z polskim sportem na czystych zasadach, bez dzielenia się z pośrednikami, i nie trzeba mieć milionów złotych, by to zrobić – mówi „Rz” sekretarz generalny PZN Grzegorz Mikuła.
Licytowane będą cztery pakiety sponsorskie, każdy oddzielnie. Najwyższą cenę wywoławczą ma pakiet nr 4, czyli „Oficjalnego sponsora Polskiego Związku Narciarskiego” – 700 tysięcy złotych. Cena wywoławcza za reklamowanie się przy kadrze skoczków to 500 tysięcy, przy kadrze biegaczy – 200 tysięcy, a na strojach narciarzy alpejskich – 100 tysięcy. To ceny netto za jeden sezon. Przetarg dotyczy dwóch najbliższych sezonów, 2008 – 2009 i 2009 – 2010, a więc obejmie nie tylko przyszłoroczne mistrzostwa świata w Libercu, ale również igrzyska olimpijskie w Vancouver.
Jeśli aukcja skończy się pomyślnie, to Justyna Kowalczyk, medalistka igrzysk olimpijskich, pierwsza Polka, która wygrała bieg Pucharu Świata, zacznie 22 listopada nowy sezon PŚ już z logo nowego sponsora. Adam Małysz i inni skoczkowie w pierwszych zawodach PŚ startują pięć dni później.
Na aukcję zostaną wystawione wolne jeszcze miejsca reklamowe na sprzęcie sportowców i banerach. Miejsca są wolne m.in. dlatego, że Międzynarodowa Federacja Narciarska powiększyła dozwoloną wielkość powierzchni reklamowej na strojach z 300 do 350 cm kwadratowych, a producentowi wody Ustronianka, jednemu z dotychczasowych sponsorów PZN, skończyła się z nim umowa.
Powierzchnie objęte przetargiem są szczegółowo opisane na stronie www.pzn.pl. Najbardziej atrakcyjne, bo najczęściej pokazywane w transmisjach, są miejsca na kombinezonach (u Małysza na prawym przedramieniu, u pozostałych skoczków i Kowalczyk – na ramieniu) oraz na kurtkach. Związek proponuje sponsorom również m.in. reklamy na samochodach PZN i na banerach podczas zawodów organizowanych w Polsce.Żeby wziąć udział w aukcji, trzeba do 10 października złożyć wniosek w siedzibie PZN w Krakowie; wymagane jest posiadanie podpisu elektronicznego. Aukcja odbędzie się na Elektronicznej Platformie Przetargowej www.e-przetarg.pl. Będzie na niej można zobaczyć oferty konkurentów, ale nazwy firm będą utajnione. – Tylko my będziemy wiedzieć, komu przypisany jest dany login – twierdzi Mikuła.