Quady i motocykle poruszające się po drogach publicznych muszą być zarejestrowane, wyposażone w tablice rejestracyjne, a kierujący musi posiadać odpowiednie uprawnienia. Do tego pojazdy te powinny mieć ważną polisę OC, nawet jeśli nie jeżdżą po drogach publicznych. Ubezpieczenie to chroni osoby, które mogą być poszkodowane. A do wypadku może przecież dojść nawet na bezdrożach.
Towarzystwa ubezpieczają quady i motocykle w ramach standardowego ubezpieczenia OC, AC i NNW dla posiadaczy pojazdów mechanicznych. Niektóre niechętnie robią to przed zarejestrowaniem pojazdu (choć w przypadku ubezpieczenia OC mają taki obowiązek). Nie mogą odmówić wprost zawarcia umowy, ale mogą ustalić zaporową składkę albo znaleźć pretekst do odstąpienia od umowy po jej zawarciu. W przypadku AC trzeba uważać: nawet jeśli ubezpieczyciel wystawi polisę i zainkasuje składkę, może zastrzec, że za szkody będzie odpowiadać dopiero po zarejestrowaniu pojazdu.
Niektóre towarzystwa mają specjalnie skonstruowaną ofertę pakietową dla posiadaczy motocykli i quadów. Zazwyczaj jest ona tańsza od standardowej. Natomiast zakres ochrony raczej nie odbiega od typowego, a jeśli już, to różnice są niewielkie. Na przykład w Link4 trochę inny jest zakres dodatkowego ubezpieczenia assistance. Wyłączona została pomoc przy zdarzeniach, które miały miejsce poza drogami utwardzanymi. Towarzystwo nie oferuje też pojazdu zastępczego.
Przy wyborze polisy trzeba zwrócić uwagę na zapisy ograniczające odpowiedzialność towarzystw. Firmy ubezpieczeniowe stosują franczyzę (szkody poniżej ustalonej kwoty nie są objęte ochroną) lub udział własny (odszkodowanie jest pomniejszane o określony ułamek stanowiący udział własny w odszkodowaniu). O atrakcyjności danej oferty decyduje też możliwość przeniesienia zniżek na inny pojazd. Na przykład kierowca ubezpieczający samochód czasami może liczyć na dodatkową zniżkę przy zakupie polisy na motor i odwrotnie.
[ramka][srodtytul]OFERTA TOWARZYSTW[/srodtytul]