Nowy prezes Lars Olofsson ogłosił szeroki plan cięcia wydatków sieci do 2012 r. o 4,5 mld euro poprzez reorganizację struktury i systemu zakupów (3,1 mld euro) oraz zmniejszenie zapasów do siedmiu dni (1,4 mld). Jego realizacja będzie wymagać zainwestowania 500 mln euro i spowoduje koszty nadzwyczajne ok. miliarda euro. Plan dotyczy zwłaszcza Francji, Hiszpanii, Włoch i Belgii. Powinien poprawić sytuację finansową drugiej na świecie sieci handlowej, która w 2008 r. zmniejszyła zysk o 44 proc., w I półroczu 2009 r. zysk operacyjny o 28 proc. z powodu obniżki cen, a w ca-łym roku zakłada jego spadek o 8,5 proc., do 2,7 – 2,8 mld.

Zdaniem analityków z Natixis Securities plan jest ambitny i ponad oczekiwania rynku. Podwyższyli więc rekomendację dla spółki ze „sprzedaj” do „kupuj”. Według CM-CIC Securities Carrefour rozproszył obawy, jakie mogłyby wywołać publikacje bilansów za II kw. i I półrocze.