Neostrada w zapaści

Po raz pierwszy w historii usług internetowych pod marką Neostrada Telekomunikacja Polska zanotowała spadek liczby klientów.

Publikacja: 28.10.2009 00:01

W trzecim kwartale operatorowi ubyło 15 tys. abonentów tych usług. Wzrosła za to o 6 tys. liczba klientów usługi Orange Freedom, ale na stacjonarnym rynku detalicznym bilans trzeciego kwartału i tak dla grupy TP pozostaje ujemny. W tym samym czasie konkurenci korzystając z hurtowych usług BSA zdobyli 19 tys. nowych abonentów, co zresztą i tak jest najsłabszym wynikiem od 1,5 roku. Rekompensuje to wzrost o 16 tys. linii uwolnionych, lokalnych linii TP. Na koniec III kwartału ich liczba wyniosła prawie 24 tys. TP szacuje, że po trzecim kwartale było w Polsce 5,9 mln abonentów usług szerokopasmowego dostępu do Internetu.

 

Lepiej powiodło się grupie TP w sieci mobilnej, w której udało się jej pozyskać 19 tys. klientów dostępu do Internetu na sieci CDMA. Za to o o 3 tys. osób spadła liczba klientów korzystająca mobilnego dostępu pod marką Orange Free, co jest zaskakującym wynikiem. Albo rynek ten zaczyna hamować, albo sprzedaż w III kwartale wyjątkowo się Orange nie udała.

 

Przychody z usług stacjonarnego dostępu do Internetu (w tym CDMA) spadły w trzecim kwartale o 3 mln zł - co się również od wielu kwartałów TP nie przytrafiło - wynosząc 395 mln zł. Przychody ze wszystkich usług wyniosły w III kwartale 4,058 mld zł, co oznacza spadek o 10,6 proc. Znaczną częśc tego spadku operator kładzie na karb decyzji regulacyjnych Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Przede wszystkim na decyzje dotyczące redukcji stawek MTR, które odbiły się na przychodach z mobilnego hurtu i detalu. TP szacuje, że od początku roku regulacje rynkowe kosztowały ją 778 mln zł, podczas gdy zmiany na rynku 353 mln zł.

 

Od początku dzisiejszych notowań na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych kurs akcji TP spada 3-4 proc., podczas gdy indeks WIG20 (do którego należą akcje TP) traci na wartości ok. 1-1,5 proc.

 

[link=http://pl.tp-ir.pl/Download.aspx?ResourceId=16392]Podstawowe wskaźniki grupy TP po III kwartale (.pdf)[/link]
[link=http://www.tp-ir.pl/Download.aspx?ResourceId=16390]Prezentacja wyników po III kwartale (.pdf)[/link]

W trzecim kwartale operatorowi ubyło 15 tys. abonentów tych usług. Wzrosła za to o 6 tys. liczba klientów usługi Orange Freedom, ale na stacjonarnym rynku detalicznym bilans trzeciego kwartału i tak dla grupy TP pozostaje ujemny. W tym samym czasie konkurenci korzystając z hurtowych usług BSA zdobyli 19 tys. nowych abonentów, co zresztą i tak jest najsłabszym wynikiem od 1,5 roku. Rekompensuje to wzrost o 16 tys. linii uwolnionych, lokalnych linii TP. Na koniec III kwartału ich liczba wyniosła prawie 24 tys. TP szacuje, że po trzecim kwartale było w Polsce 5,9 mln abonentów usług szerokopasmowego dostępu do Internetu.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy