[b]Najwyższa Izba Kontroli[/b] poinformowała dzisiaj o rozstrzygnięciu [link=http://bip.nik.gov.pl/pl/bip/ogloszenia/1_zamowienia/tel_wan_internet_2 ]przetargu na dostawę usług telefonicznych, transmisji danych i dostępu do internetu[/link]. Wart blisko 5 mln zł kontrakt zdobyła [b]Netia[/b]. Usługi świadczyć będzie przez 3-4 lata.
Netia będzie świadczyć usługi telefoniczne dla warszawskiej centrali Izby oraz jej 16 jednostek terenowych przez 48 miesięcy. Wcześniej usługi te dla NIK świadczył [b]Exatel[/b] i [b]Telekomunikacja Polska[/b]. Sieć rozległa transmisji danych dla NIK zostanie zestwiona w sieci IP VPN MPLS dla tych samych lokalizacji, co usługi telefoniczne, ale na okres 36 miesięcy. Poza usługą transmisji operator ma zapewnić dostęp do internetu. Ponadto Netia przejmie serwisowanie 19 routerów Cisco, znajdujących się w posiadaniu NIK.
Netia jako jedyna złożyła ofertę w przetargu, jaki NIK ogłosiła w maju. Izba przewidywała wówczas, że kontrakt może ją kosztowac ponad 6 mln zł.