Druga na świecie sieć dystrybucji zapowiedziała podwojenie do 2015 r. zysku z zasadniczej działalności dzięki planowi zmian w swoich europejskich hipermarketach. Jej akcje zyskiwały nawet o 6,4 proc.
Carrefour, notujący od lat gorsze wyniki na głównych rynkach Europy Zachodniej, zapowiedział zwiększenie do 2013 r. zysku operacyjnego do 5,2 mld euro. To o 25 proc. więcej, niż prognozowali analitycy. W 2015 r. ma to być nawet 6,4 mld euro, czyli ponaddwukrotnie więcej niż w 2009 r.
Na zmiany w sklepach Francuzi wydadzą 1,5 mld euro.
W czwartek pokazano analitykom dwie pilotażowe placówki Carrefour Planet w Ecully i Venissieux pod Lyonem. Dwie następne zlokalizowano w Hiszpanii, a jedną w Belgii. – Po wizycie w dwóch sklepach jesteśmy pewni, że koncepcja zyska nowych klientów i zapewni lepszą sprzedaż – ocenił Simon Dunn z Liberum. Przewiduje on wzrost zysku Carrefoura o 15 proc., do 2013 r., i podwyższył cenę docelową akcji sieci z 45 do 50 euro.
—reuters, p.r.