Prawie 60 proc. internautów przyznaje, że rachunki za usługi telewizji kablowej lub telefon są do nich dostarczane z opóźnieniem na tyle dużym, że powodują kłopoty z terminowym uregulowaniem należności – wynika z badania, jakie na próbie ponad 2 tys. użytkowników przeprowadziła fundacja Komunikacja 2.0 w ramach akcji „Dość papierowych rachunków”.
Jak pokazało badanie, aż dwie trzecie internautów (próba nie jest reprezentatywna dla całej populacji użytkowników usług) doświadczyło czasowego wyłączenia usług telefonii komórkowej z powodu nieterminowego uregulowania płatności. Innym problemem, na jaki zwraca uwagę fundacja Komunikacja 2.0 jest niedoskonałe działanie tradycyjnej poczty – aż 60 proc. badanych w swojej skrzynce na listy co najmniej raz znalazło przesyłkę adresowaną do kogoś innego. Ten wskaźnik nie dziwi, jeśli wziąć pod uwagę, że w Polsce każdego dnia wysyłanych jest – przede wszystkim przez operatorów telekomunikacyjnych – ponad milion papierowych rachunków.
Fundacja Komunikacja 2.0 wyliczyła, że aż 23 proc. internautów miesięcznie opłaca więcej niż pięć rachunków. Organizacja chce w najbliższym czasie promować szersze wykorzystanie w płatnościach systemów EBPP w powiązaniu z bankowością elektroniczną.
Jednym z nielicznych operatorów telekomunikacyjnych, który wysyła swoim klientom (na życzenie) e-faktury, jest Telekomunikacja Polska.