Urząd Komunikacji Elektronicznej
ukarał
PTK Centertel
, operatora sieci
Orange
Aktualizacja: 27.05.2011 17:56 Publikacja: 27.05.2011 17:56
Urząd Komunikacji Elektronicznej
ukarał
PTK Centertel
, operatora sieci
Orange
za naruszenie przepisów o obowiązku informacyjnym. Poszło o nie powiadomienie 1,15 mln użytkowników o zmianach w cenniku promocji „Zetafon". UKE poinformował, że PTK Centertel nie podał informacji o zmianach w trybie określonym w art. 61 Prawa Telekomunikacyjnego, który nakazuje upublicznienie takiej informacji oraz stworzenie klientom możliwości wypowiedzenia umowy bez konsekwencji w razie braku akceptacji dla zmiany.
Zgodnie z prawem, za takie przewinienie prezes UKE może nałożyć na operatora karę w wysokości nawet 3 proc. rocznego przychodu. Regulator wziął jednak pod uwagę, jako okoliczność łagodzącą, poprzednią karę z tego samego paragrafu, jaką wymierzył COntertelowi w 2007 r.
Komentarz operatora:
PTK Centertel nie zgadza się z karą nałożoną przez UKE i interpretacją przepisów, na które powołał się regulator. Decyzja nie jest prawomocna i na pewno skorzystamy z możliwości odwołania się. Według naszej oceny spełniliśmy właściwie obowiązki informacyjne dotyczące usługi Zetafon. Decezja UKE nie upoważnia klientów do rozwiązywania umów bez konsekwencji, wynikających z podpisanej umowy
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
W dniach 19–23 stycznia 2026 r. odbędzie się kolejna, 56. edycja Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) – wydarzen...
Budujemy nowoczesne przedsiębiorstwo oparte na sztucznej inteligencji i danych, ale z ludzką twarzą – deklaruje...
Czescy przedsiębiorcy przyglądają się przemysłowo-obronnej strategii rozwoju Polski. Kluczowa inspiracja dotyczy...
„Jak podejść do elektryfikacji floty?” - odpowiadają eksperci z branży zamówień publicznych oraz finansów.
Ratyfikacja ZEKS to test powagi państwa. Sprawdza, czy potrafimy traktować godną pracę, zabezpieczenie społeczne...
Orlen inwestuje w nowe technologie i stawia na odnawialne źródła energii, ale sukces dekarbonizacji zależy nie tylko od inwestycji grupy – kluczowa będzie zmiana przyzwyczajeń milionów klientów – ocenia Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Grupy Orlen.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas