UKE nałożył 2,5 mln zł kary na Centertel

Publikacja: 27.05.2011 17:56

Urząd Komunikacji Elektronicznej

ukarał

PTK Centertel

, operatora sieci

Orange

za naruszenie przepisów o obowiązku informacyjnym. Poszło o nie powiadomienie 1,15 mln użytkowników o zmianach w cenniku promocji „Zetafon". UKE poinformował, że PTK Centertel nie podał informacji o zmianach w trybie określonym w art. 61 Prawa Telekomunikacyjnego, który nakazuje upublicznienie takiej informacji oraz stworzenie klientom możliwości wypowiedzenia umowy bez konsekwencji w razie braku akceptacji dla zmiany.

Zgodnie z prawem, za takie przewinienie prezes UKE może nałożyć na operatora karę w wysokości nawet 3 proc. rocznego przychodu. Regulator wziął jednak pod uwagę, jako okoliczność łagodzącą, poprzednią karę z tego samego paragrafu, jaką wymierzył COntertelowi w 2007 r.

Komentarz operatora:

PTK Centertel nie zgadza się z karą nałożoną przez UKE i interpretacją przepisów, na które powołał się regulator. Decyzja nie jest prawomocna i na pewno skorzystamy z możliwości odwołania się. Według naszej oceny spełniliśmy właściwie obowiązki informacyjne dotyczące usługi Zetafon. Decezja UKE nie upoważnia klientów do rozwiązywania umów bez konsekwencji, wynikających z podpisanej umowy

Urząd Komunikacji Elektronicznej

ukarał

Pozostało 97% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy