Nokia wraca do gry
Aleksandra Stanisławska
Fiński producent pokazał pierwsze urządzenia z Windowsem. Czy odbuduje pozycję na rynku smartfonów? W połowie lutego tego roku Nokia ogłosiła zamiar wykorzystania w swoich telefonach mobilnego systemu Microsoftu. Wczoraj pokazała pierwsze dwa pracujące na nim urządzenia: Lumia 800 i Lumia 710. – Osiem miesięcy temu podjęliśmy decyzję o zmianie strategii, której owocem jest telefon Nokia Lumia 800 – stwierdził podczas konferencji Nokia World w Londynie Stephen Elop, prezes Nokii. – Mogę śmiało powiedzieć, że ten smartfon jest pierwszym prawdziwym Windows Phone'em w pełni wykorzystującym możliwości tego systemu.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1090103_Nokia_wraca_do_gry.html (dostęp płatny)
Przychody grupy TP przestaną spadać w 2013 roku
Urszula Zielińska
Kwartalne zyski największego operatora w kraju pozytywnie zaskoczyły inwestorów giełdowych. Wiele do życzenia pozostawiają jego biznesy internetowy i telewizyjny Telekomunikacja Polska podtrzymała wczoraj, że przychody jej grupy spadną w tym roku maksymalnie o 4,5 proc., a wypracowane przez nią wolne przepływy gotówkowe wyniosą 2,4 mld zł (900 mln zł w IV kw.). Niejako mimochodem TP przesunęła wczoraj ostateczny moment stabilizacji przychodów z 2012 r. na 2013. Także w minionym kwartale przychody grupy spadły. Zgodnie z oczekiwaniami analityków zmniejszyły się one o 3,8 proc., do 3,6 mld zł.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1090106_Przychody_grupy_TP_przestana_spadac_w_2013_roku.html (dostęp płatny)
Telekomunikacja Polska: Nie chcemy kupować telewizji TVN
Magdalena Lemańska, Urszula Zielińska
TP mogłaby się zainteresować należącą do TVN platformą cyfrową „n". Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej, nie odpowiedział wczoraj kategorycznie „nie" na pytanie, czy weźmie udział w przejęciu grupy TVN. – Nie chcemy kupować telewizji. Jedyna rzecz, jaką umiemy robić, to dystrybucja – oznajmił. To może oznaczać, że TP interesowałaby platforma satelitarna „n", która jako jedyna w TVN zajmuje się płatną dystrybucją kanałów telewizyjnych.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1090062_Telekomunikacja_Polska:_Nie_chcemy_kupowac_telewizji_TVN.html (dostęp płatny)
Jak zachęcić do elektronicznych faktur
Piotr Ceregra
Polscy konsumenci są przyzwyczajeni do otrzymywania papierowych rachunków za usługi i nie chcą z nich rezygnować. Wysłanie klientowi papierowej faktury do opłacenia to dla firmy wydatek około 1,5 zł. Tyle mniej więcej kosztuje wydrukowanie i dostarczenie dokumentu. Jednostkowo nie jest to duża kwota, ale gdy usługa jest świadczona cyklicznie, a grupa odbiorców liczna, całkowity koszt produkcji i dystrybucji papierowych rachunków staje się znaczący. Skłonienie choćby części klientów do tego, by zadowolili się informacją o należności przesłaną w formie elektronicznej, oznaczałoby znaczne oszczędności.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1089588_Jak_zachecic_do_elektronicznych_faktur.html (dostęp płatny)