Gee-Sung Choi | Po wielu sukcesach na różnych rynkach, po ponad 30 latach pracy w koncernie, został jego szefem. W zarządzie znalazł się w marcu 2009 r., a kilka miesięcy później awansował na stanowisko dyrektora generalnego oraz wiceprzewodniczącego rady nadzorczej koncernu, jednego z największych producentów sprzętu elektronicznego na świecie. Gee-Sung Choi ma za sobą karierę w typowo koreańskim stylu, w tej samej firmie pracuje już od ponad 30 lat.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1101027_Czlowiek_Samsunga.html (dostęp płatny)
Za rok co piąty kupiony telewizor z 3D
Piotr Mazurkiewicz
Trójwymiarowa technologia powoli zdobywa rynek. Z danych firmy DisplaySearch wynika, że w III kwartale 2011 r. trafiło do sklepów 6,6 mln sztuk działających w niej odbiorników. Trójwymiar ma coraz więcej zwolenników. Udział telewizorów 3D systematycznie rośnie. Stanowi to 11,8 proc. rynku telewizorów. W obecnym roku wzrost dostaw szacowany jest na ok. 30 proc., a technologia zdobędzie już niemal 15 proc. rynku. – Dostawy telewizorów 3D są duże i choć jest wiele pytań, np. o słabą ofertę programów i filmów w tej technologii, to duża promocja i spadające ceny dają efekt – mówi David Hsieh, wiceprezes DisplaySearch. Największe zainteresowanie technologią widać w USA, Japonii oraz Korei Południowej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1101031_Za_rok_co_piaty_kupiony_telewizor_z_3D.html (dostęp płatny)
Jak przygotować ponaglenie dla niesolidnego klienta i nie naruszyć prawa
Michał Kołtuniak
Chociaż przedsiębiorca może wyznaczyć sposób informowania klienta o zaległościach i obciążać go kosztami, to nie może zredagować takiej klauzuli w dowolny sposób Najprościej jest sprzedać konsumentowi produkt lub usługę i od razu wziąć za to pieniądze. Wtedy nie powstanie żaden problem z ewentualnymi opóźnieniami i zaległościami. Nie trzeba będzie ubiegać się o zapłatę tego, co przedsiębiorcy po prostu się należy. Jednak realia współczesnej gospodarki są takie, że firmy także klientom będącym konsumentami muszą czasem proponować korzystniejsze warunki zapłaty.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1100900_Jak_przygotowac_ponaglenie_dla_niesolidnego_klienta_i_nie_naruszyc_prawa.html (dostęp płatny)