In­for­ma­cja, że fran­cu­ski pro­du­cent i dys­try­bu­tor al­ko­ho­lu chce sprze­dać wód­kę So­bie­ski, wy­wo­ła­ła skok je­go no­to­wań w Pa­ry­żu o 8 proc. Dzien­nik „Les Echos" po­dał, że Be­lve­de­re przy­go­to­wu­je sprze­daż swej głów­nej mar­ki, któ­rą wy­lan­so­wa­ł re­kla­ma­mi m.in. z udzia­łem Bru­ce'a Wil­li­sa.

„Ban­kie­rzy Je­an­-Ma­rie Mes­sier i Erik Ma­ris za­czę­li or­ga­ni­zo­wać sprze­daż, a kil­ku przed­się­bior­ców i część fun­du­szy pod­pi­sali zo­bo­wią­za­nie o za­cho­wa­niu po­uf­no­ści" – po­dał dzien­nik. Rzecz­nik fran­cu­skiej spół­ki oświad­czył, że Mes­sier Part­ners fak­tycz­nie otrzy­ma­li mi­sję, ale na ra­zie nie wy­mie­nia się żad­nej kon­kret­nej mar­ki.

We­dług dzien­ni­ka Be­lve­de­re li­czy na uzy­ska­nie ze sprze­da­ży kil­ku­set mi­lio­nów eu­ro.

Ana­li­ty­cy pod­kre­śla­ją, że spra­wa bu­dzi kon­tro­wer­sje od lat, ale ryn­ko­wi spodo­ba­ła się ta in­for­ma­cja, bo od­po­wia­da na pro­blem nad­mier­ne­go za­dłu­że­nia (w koń­cu czerw­ca Be­lve­de­re mia­ł 577,7 mln eu­ro dłu­gu). – Sa­ma w so­bie jest do­brą wia­do­mo­ścią, ale czy to wy­star­czy? Zo­ba­czy­my – do­dał je­den z ana­li­ty­ków.