Informacja, że francuski producent i dystrybutor alkoholu chce sprzedać wódkę Sobieski, wywołała skok jego notowań w Paryżu o 8 proc. Dziennik „Les Echos" podał, że Belvedere przygotowuje sprzedaż swej głównej marki, którą wylansował reklamami m.in. z udziałem Bruce'a Willisa.
„Bankierzy Jean-Marie Messier i Erik Maris zaczęli organizować sprzedaż, a kilku przedsiębiorców i część funduszy podpisali zobowiązanie o zachowaniu poufności" – podał dziennik. Rzecznik francuskiej spółki oświadczył, że Messier Partners faktycznie otrzymali misję, ale na razie nie wymienia się żadnej konkretnej marki.
Według dziennika Belvedere liczy na uzyskanie ze sprzedaży kilkuset milionów euro.
Analitycy podkreślają, że sprawa budzi kontrowersje od lat, ale rynkowi spodobała się ta informacja, bo odpowiada na problem nadmiernego zadłużenia (w końcu czerwca Belvedere miał 577,7 mln euro długu). – Sama w sobie jest dobrą wiadomością, ale czy to wystarczy? Zobaczymy – dodał jeden z analityków.