Dzisiaj wieczorem Polska Telefonia Cyfrowa rozpocznie kampanię reklamową usług pod marką Heyah. Nowym wyróżnikiem oferty będzie mobilny komunikator pod nazwa Freeyah. – To chyba pierwsza na skalę globalną tego typu aplikacja opracowana przez operatora. Przełomem jest postawienie na mobilną sieć, jako medium dla mobilnych aplikacji komunikacyjnych. Dzisiaj korzystają one głównie z WiFi – powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej Miroslav Rakowski, prezes zarządu PTC.
Operator kieruje komunikator zarówno do własnej bazy marki Heyah, jak również do klientów korzystających z sieci innych operatorów (jak „obcy” traktowani są także użytkownicy TakTak i T-Mobile). Różnice są w benefitach. Klienci innych niż Heyah sieci mogą za pomocą aplikacji komunikować się głosowo i tekstowo, konsumując w sposób właściwy dla swojej taryfy transmisję danych.
Klienci Heyah w zasięgu swojej sieci korzystają z Freeyah bez zużycia pakietów transmisji danych pod warunkiem jednak wykupienia jednej z dwóch nowych paczek: 600 MB za 15 zł lub 1,2 GB za 25 zł.To szansa dla PTC na podniesienie ARPU. W przypadku kart pre-paid wynosiło ono w ub.r. około 13 zł.
Z technicznego punktu widzenia komunikator, to kolejna po m.in. Skype’ie, czy Viberze aplikacja umożliwiająca użytkownikom smart fonów komunikację głosową i tekstową po sieci IP. Użytkownicy PTC swojego czasu korzystali też w podobnej formule z Gadu-Gadu (w szczycie popularności kilkadziesiąt tysięcy użytkowników). Nowa aplikacja jest bezpłatna do pobrania na platformę iOS i Androida.
- Wychodzimy naprzeciw nowym trendom. W Holandii na przykład komunikacja tekstowa za pośrednictwem mobilnych komunikatorów zdegradowała rynek SMS. Operatorzy muszą się na to przygotować – mówi Grzegorz Bors, członek zarządu PTC i szef marketingu operatora. Upowszechnienie mobilnych aplikacji komunikacyjnych niezależnych wydawców, to dla operatorów niemal same straty (nie zyskują nawet na zwiększonej transmisji danych, bo komunikatory korzystają głównie z sieci WiFi). Własna aplikacja daje szansę na wykorzystanie trendu do zwiększenia udziału w rynku. Ponadto Miroslav Rakowski sugerował natomiast, że VoIP będzie ważnym elementem technologicznym usług w sieciach LTE. – Tak w praktyce będzie wyglądał handover z sieciami LTE – powiedział.