http://archiwum.rp.pl/artykul/1133797_Bezkrwawa_wojna_o___VIP-a_w_sieci.html (dostęp płatny)
Firmy pokazują się w sieci
Magdalena Lemańska
Przedsiębiorcy chcą być mocniej widoczni w Internecie niż w papierowych katalogach. Przedsiębiorstwa, które startowały jako producenci książek teleadresowych, dziś zgodnie przyznają, że przyszłość ich działalności to działania w Internecie. – Na całym polskim rynku proporcje przychodów z katalogów papierowych do tych internetowych mają się według mnie jak 45 proc. do 55 proc. W naszej firmie 73 proc. przynosi online, 27 proc. działalność drukowana – mówi Piotr Strzałkowski, prezes Pkt.pl, jednego z trzech największych graczy na tym rynku.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1133807_Firmy_pokazuja_sie_w_sieci.html (dostęp płatny)
Google zaostrza rywalizację z Apple'm
Amir Efrati
Internetowy gigant zamierza wprowadzić na rynek własny tablet Google, niezrażony nieudaną próbą wprowadzenia na rynek smartfona pod własną marką, próbuje teraz tego samego z tabletami, chcąc zabrać część rynku iPadowi Apple'a. Firma będzie sprzedawać tablety pod własną marką bezpośrednio konsumentom przez sklep internetowy, tak jak rywale: Apple i Amazon, twierdzą osoby zbliżone do sprawy. To próba zwiększenia słabej sprzedaży tabletów współpracujących z systemem operacyjnym Android Google'a.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1133810_Google_zaostrza_rywalizacje_z_Apple'm.html (dostęp płatny)
Ukłon BlackBerry w stronę korporacji
Aleksandra Stanisławska
Firma Research In Motion, producent telefonów BlackBerry, porzuca rynek konsumencki na rzecz klientów biznesowych. Kanadyjski producent komórek nerwowo szuka leku na kryzys, który go ostatnio dotknął. Firma odnotowała w IV kwartale 2011 r. stratę netto w wysokości 125 mln dol. W tym samym czasie po raz pierwszy od 2006 r. spadła sprzedaż telefonów BlackBerry (o 21 proc. względem III kw.), mimo że był to kwartał ze świąteczną gorączką zakupową.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1133808_Uklon_BlackBerry_w_strone_korporacji.html (dostęp płatny)
W cieniu Apple'a też jest ciekawie
Tomasz Świderek
W technologicznym świecie mamy takich bohaterów jak Apple, którzy przykuwają uwagę inwestorów, analityków i mediów. Są też istotni gracze, którzy rzadziej przebijają się do świadomości szerokich kręgów inwestorów. O tym, że Intel ma coś wspólnego z komputerem, statystyczny użytkownik laptopa wie zapewne z nalepki naklejanej na większości przenośnych komputerów. Ta nalepka to pamiątka po udanej, prowadzonej w latach 90. kampanii marketingowej „Intel inside".
http://archiwum.rp.pl/artykul/1133822_W_cieniu_Apple'a_tez_jest_ciekawie.html (dostęp płatny)