Przegląd prasy – poniedziałek 2 kwietnia

Publikacja: 02.04.2012 09:15

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

Sieci kablowe nie mają dominującej pozycji na rynku

ROZMAWIA MICHAŁ FURA

DGP: Nowa szefowa Urzędu Komunikacji Elektronicznej straszy wprowadzeniem regulacji, w wyniku których operatorzy kablowi będą musieli udostępnić część własnej infrastruktury takim konkurentom, jak Telekomunikacja Polska czy Netia.

Manuel Kohnstamm, prezes Cable Europe i chief policy officer Liberty Global, właściciela UPC Polska: Kwestie regulacyjne to jedno z największych wyzwań stojących przed branżą kablową na wielu rynkach, w tym także w Polsce. Zdajemy sobie sprawę, że Telekomunikacja Polska lobbuje, by doprowadzić do takich zmian regulacyjnych, które poprawią jej pozycję kosztem mniejszych graczy.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=405204 (dostęp płatny)

 

Orange da więcej niż Play i T-Mobile

Michał Fura

Lider komórkowego rynku – Orange – nie zamierza oddawać pola Play i T-Mobile, którzy wprowadzili oferty no limit. Już za 79 zł proponują nielimitowane rozmowy i SMS-y do wszystkich sieci komórkowych na polskim rynku. Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange, zapowiedział na swoim blogu, że sieć da swoim klientom jeszcze więcej niż Play i T-Mobile.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=403355(dostęp płatny)

 

Szef Playa nie boi się terenowej jazdy

Michał Fura

Joergen-Bang Jensen miał zrobić ze start-upu, jakim w 2009 r. był Play, dobrze działającą korporację. Zdobył już 7 mln klientów, ale chwila prawdy nadejdzie w przyszłym roku. Trudna jazda z przeszkodami to jednak jego hobby. Gdy trzy lata temu Joergen-Bang Jensen przekroczył próg biurowca przy ul. Marynarskiej w Warszawie, by przejąć oficjalnie stery Playa od Chrisa Bannistera, był zszokowany. W drzwiach przywitało go około sześciuset pracowników ubranych w takie same koszulki z napisem: „You will never play alone".

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=405228 (dostęp płatny)

 

[srodtytul]Gazeta Wyborcza / Wyborcza.biz[/srodtytul]

To już 12 firm. Oskarżają Google o nadużywanie monopolu

Tomasz Grynkiewicz

Internetowa Expedia, zajmująca się sprzedażą wycieczek, biletów lotniczych czy noclegów w hotelach, oskarża Google o łamanie unijnego prawa antymonopolowego. To już dwunasta skarga do Komisji Europejskiej w tej sprawie. - Mamy dowody na to, jak działania Google'a szkodzą nie tylko konkurencji, ale i konsumentom - mówi, cytowany w komunikacie Brent Thompson, wiceszef Expedii od relacji rządowych.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11461984,To_juz_12_firm__Oskarzaja_Google_o_naduzywanie_monopolu.html

 

Groupon koryguje księgi. Zwroty dla klientów wyższe niż się spodziewano

Tomasz Grynkiewicz

Wall Street już się zastanawia, czy Groupon był gotów na wejście na giełdę - najpierw zaskoczył inwestorów notując stratę, nie zysk. Teraz okazuje się, że strata była wyższa. Bo Groupon nie doszacował pieniędzy, jakie musiał zwracać klientom

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11462708,Groupon_koryguje_ksiegi__Zwroty_dla_klientow_wyzsze.html

 

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Bezkrwawa wojna o VIP-a w sieci

Urszula Zielińska

W ciągu kilku tygodni Orange odpowie na ryczałtowe oferty sieci Play i T-Mobile. Dziś taryfy bez limitu są drogie, operatorzy walczą nimi o klientów typu VIP. Już w 2013 r. ryczałty będą niższe. Według wyliczeń „Rz" moglibyśmy płacić 50 zł miesięcznie za rozmowy, wiadomości i Internet, korzystając z tych usług tyle, ile potrzebujemy. To już prawdziwa, choć bezkrwawa, bo marketingowa, wojna sieci komórkowych.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1133797_Bezkrwawa_wojna_o___VIP-a_w_sieci.html (dostęp płatny)

 

Firmy pokazują się w sieci

Magdalena Lemańska

Przedsiębiorcy chcą być mocniej widoczni w Internecie niż w papierowych katalogach. Przedsiębiorstwa, które startowały jako producenci książek teleadresowych, dziś zgodnie przyznają, że przyszłość ich działalności to działania w Internecie. – Na całym polskim rynku proporcje przychodów z katalogów papierowych do tych internetowych mają się według mnie jak 45 proc. do 55 proc. W naszej firmie  73 proc. przynosi online, 27 proc. działalność drukowana – mówi Piotr Strzałkowski, prezes Pkt.pl, jednego z trzech największych graczy na tym rynku.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1133807_Firmy_pokazuja_sie_w_sieci.html (dostęp płatny)

 

Google zaostrza rywalizację z Apple'm

Amir Efrati

Internetowy gigant zamierza wprowadzić na rynek własny tablet Google, niezrażony nieudaną próbą wprowadzenia na rynek smartfona pod własną marką, próbuje teraz tego samego z tabletami, chcąc zabrać część rynku iPadowi Apple'a. Firma będzie sprzedawać tablety pod własną marką bezpośrednio konsumentom przez sklep internetowy, tak jak rywale: Apple i Amazon, twierdzą osoby zbliżone do sprawy. To próba zwiększenia słabej sprzedaży tabletów współpracujących z systemem operacyjnym Android Google'a.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1133810_Google_zaostrza_rywalizacje_z_Apple'm.html (dostęp płatny)

 

Ukłon BlackBerry w stronę korporacji

Aleksandra Stanisławska

Firma Research In Motion, producent telefonów BlackBerry, porzuca rynek konsumencki na rzecz klientów biznesowych. Kanadyjski producent komórek nerwowo szuka leku na kryzys, który go ostatnio dotknął. Firma odnotowała w IV kwartale 2011 r. stratę netto w wysokości 125 mln dol. W tym samym czasie po raz pierwszy od 2006 r. spadła sprzedaż telefonów BlackBerry (o 21 proc. względem III kw.), mimo że był to kwartał ze świąteczną gorączką zakupową.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1133808_Uklon_BlackBerry_w_strone_korporacji.html (dostęp płatny)

 

W cieniu Apple'a też jest ciekawie

Tomasz Świderek

W technologicznym świecie mamy takich bohaterów jak Apple, którzy przykuwają uwagę inwestorów, analityków i mediów. Są też istotni gracze, którzy rzadziej przebijają się do świadomości szerokich kręgów inwestorów. O tym, że Intel ma coś wspólnego z komputerem, statystyczny użytkownik laptopa wie zapewne z nalepki naklejanej na większości przenośnych komputerów. Ta nalepka to pamiątka po udanej, prowadzonej w latach 90. kampanii marketingowej „Intel inside".

http://archiwum.rp.pl/artykul/1133822_W_cieniu_Apple'a_tez_jest_ciekawie.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

Sieci kablowe nie mają dominującej pozycji na rynku

Pozostało 99% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy