Akcje Sony staniały w Tokio o 6,43 proc., do 1135 jenów. To poziom najniższy od 32 lat. Spółka poinformowała, że w roku obrachunkowym kończącym się 31 marca miała 5,7 mld dol. straty. W tym roku kapitalizacja Sony zmniejszyła się już o 3 mld dol.
Analitycy i inwestorzy wątpią, czy firma ma skuteczną strategię sanacji swego działu sprzętu TV i konkurowania na rynku smartfonów. – Dawniej, gdy ludziom zależało na jakości, kupowali telewizory Sharpa, Panasonica czy Sony. To już przeszłość – stwierdził Steve Durose z Fitch Asia-Pacific. Makler z amerykańskiego banku nie dostrzegł niczego pozytywnego w ostatnim bilansie Sony.
Analitycy uważają, że także opublikowane prognozy są zbyt optymistyczne. – Nie ma w nich katalizatora dla wzrostu notowań – uznał Yasuo Nakane z Deutsche Banku. Według Shiro Mikoshiby z Nomura Equity Research odchudzenie firmy i strategia produktów godna Sony to warunki wstępne ruchu w górę.
Panasonic, który też stracił rekordowe 9,67 mld dolarów, również zakończył sesję spadkiem, do 570 jenów. To także najniższy kurs od 1980 r.