Francusko-holenderski przewoźnik zmniejszył w II kw. stratę operacyjną do 66 mln euro ze 145 mln i poprawił obroty o 4,5 proc., do 6,5 mld, ale strata netto wzrosła do 895 mln ze 197 mln rok temu wskutek kosztów restrukturyzacji, głównie odpraw dla odchodzących dobrowolnie (365 mln euro) i strat na operacjach ubezpieczenia (hedgingu) cen paliwa (732 mln). Firma spodziewa się jednak poprawy w II półroczu – zysku operacyjnego 195 mln euro i zmniejszenia długu.
Linia realizuje plan „Transform 2015" mający zapewnić jej bezpieczny rozwój. Przewiduje m.in. dobrowolne odejście 5122 pracowników pokładowych. Przeciwne redukcjom są dwa z trzech związków personelu kabinowego. Piloci będą głosować nad tym planem w sierpniu.
– Jedno jest jasne: nie mamy wyboru, bo proponowane posunięcia mają zapewnić przetrwanie firmy i jej odrodzenie w następnych latach. Większość to zrozumiała – mówi dyr. fin. Philippe Calavia.