Przegląd prasy – wtorek 22 stycznia

Publikacja: 22.01.2013 08:30

 

 

E-seniorzy szukają informacji i rozrywki

Sylwia Czubkowska

Już ponad dwa miliony internautów to osoby w wieku powyżej 55. roku życia. Jednak wciąż wśród seniorów wykluczenie cyfrowe jest największe. Użytkownicy w wieku 55+ stanowią obecnie 10,3 proc. wszystkich polskich internautów. Jak pokazują najnowsze wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, to o prawie 150 tys. więcej niż rok temu i niemal pół miliona więcej niż przed dwoma laty. Wśród e-seniorów przeważają mężczyźni, których jest 1,3 mln. Różnice między płciami są także w tym, jak spędzają czas w sieci. Mężczyźni po 55. roku życia w internecie szukają głównie informacji, a kobiety – rozrywki.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=437547 (dostęp płatny)

Manta i Samsung wygrali na pożegnaniu z sygnałem analogowym

Sylwia Czubkowska

Na cyfryzacji zyskali i producenci dekoderów i wytwórcy telewizorów, a także telewizje satelitarne i kablowe. Ci pierwsi jednak najbardziej. W zeszłym roku 3 mln polskich gospodarstw domowych zaczęło korzystać z telewizji cyfrowej. Oznacza to wzrost tego rynku o 22 pkt proc. w porównaniu z 2011 r. – wynika z najnowszych danych Nielsena. Dziś sygnał cyfrowy odbiera już 70 proc. z ponad 13,2 mln gospodarstw domowych.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=437568 (dostęp płatny)

Nieliczni na razie mogą płacić kartą w komórce

Jacek Uryniuk

Około 8 tys. Polaków może płacić za zakupy kartą zbliżeniową w telefonie – wynika z danych otrzymanych z trzech banków, które udostępniają tę usługę: mBanku, Raiffeisen Polbanku i Getin Noble Banku. Najwięcej takich kart wydał do tej pory ten pierwszy (prawie 6,5 tys.). Wszystkie trzy banki współpracują z MasterCardem. To niewiele, chociaż jak na nowinkę, która pojawiła się u nas zaledwie w listopadzie, wynik jest niezły. Wystarczy porównać sytuację z początkami kart zbliżeniowych na polskim rynku. Pod koniec 2007 r. jako pierwszy bank w kraju zaczął je wydawać BZ WBK. Mimo że szybko kolejne instytucje przystąpiły do zastępowania kart tradycyjnych zbliżeniówkami, przez cały 2008 r. na rynek trafiło ich tylko 20 tys.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=437556 (dostęp płatny)

Stosowanie niedozwolonych klauzul może drogo kosztować

Michał Markowicz, adwokat w kancelarii Schoenherr

Na przedsiębiorców stosujących w umowach postanowienia naruszające interesy konsumentów mogą zostać nałożone wysokie kary finansowe. Ich wysokość może wynosić 10 proc. obrotów przedsiębiorstwa. Jak w praktyce uniknąć narażania się na te kary?

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=437489 (dostęp płatny)

Coraz mniej firm lekceważy obowiązek rejestracji zbioru danych

Łukasz Czynienik, aplikant radcowski, Hogan Lovells

O gromadzeniu nazwisk klientów bądź adresów ich poczty elektronicznej potrzebnych do rozsyłania newslettera trzeba powiadomić generalnego inspektora ochrony danych osobowych. Mimo wzrostu świadomości prawnej wśród przedsiębiorców w dalszym ciągu część z nich nie rejestruje prowadzonych przez siebie zbiorów danych. Najczęściej podawanym powodem jest uciążliwość tego obowiązku lub też obawa przed ewentualną kontrolą ze strony generalnego inspektora ochrony danych osobowych (GIODO).

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=437469 (dostęp płatny)

 

 

Nowe prawo telekomunikacyjne. Będzie prościej, krócej i lepiej?

Artur Włodarski

Nie lubisz umów pisanych drobnym druczkiem i zawieranych na dwa-trzy lata? 21 stycznia weszło w życie nowe prawo telekomunikacyjne, które ma położyć kres tym niedogodnościom. Artur Włodarski: Które zmiany są dla klienta najważniejsze? Tomasz Kulisiewicz, analityk firmy doradczej Audytel: Forma umów i terminy, na jakie są zawierane. Umowa ma być napisana tak, by przeciętny człowiek mógł ją zrozumieć

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13272917,Nowe_prawo_telekomunikacyjne__Bedzie_prosciej__krocej.html

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

ZTE wiąże się z Polską

Małgorzata Grzegorczyk

Opornie idą chińskie inwestycje w Polsce. Poza sztandarowym projektem LiuGonga w Hucie Stalowa Wola nie ma się czym chwalić, choć nastroje od ubiegłorocznej wizyty premiera Wen Jiabao są świetne, a apetyty jeszcze większe. — Jest szansa na pierwsze chińskie centrum usług w Polsce. Niedługo możemy poinformować o projekcie — tak kilka dni temu zaciekawił dziennikarzy Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=140240# (dostęp płatny)

Własność intelektualna na smartfonie

redakcja

Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego (MARR) przygotowała bezpłatną aplikację na urządzenia mobilne pod nazwą „Własność intelektualna". Umożliwia ona szybki dostęp do wiedzy z zakresu prawa autorskiego, patentowego, własności przemysłowej przydatnej każdemu przedsiębiorcy. Bazę wiedzy opracowali eksperci i praktycy w ramach realizowanego przez MARR projektu „Własność intelektualna — niedoceniony potencjał przedsiębiorców''.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=140254# (dostęp płatny)

E-seniorzy szukają informacji i rozrywki

Sylwia Czubkowska

Pozostało 99% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy