Magdalena Wierzchowska
Około 400 tys. klientów przybyło operatorowi sieci Play w pierwszym kwartale 2013 r. Na koniec ubiegłego roku miał ich 8,7 mln. W jego rękach jest obecnie 16 proc. rynku komórkowego. — Motorem wzrostu jest i pozostanie Formuła 4.0 z nielimitowanymi rozmowami w ramach abonamentu — mówi Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4, operatora sieci Play. Operator ma 1,2 mln klientów biznesowych i 1,1 mln użytkowników szerokopasmowego internetu. Od ubiegłego roku nieco zwolnił, bo w całym 2012 r. liczba jego klientów wzrosła o 23 proc.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145266# (dostęp płatny)
Technitel zapowiada ofensywę na kolejne kraje
Sylwester Sacharczuk
Łódzka firma zajmująca się transmisją danych przekształciła się w spółkę akcyjną. Szykuje nowe usługi, chce wejść na nowe rynki. Technitel Polska, powstała w Łodzi przed ośmiu laty, ma na swoim koncie nowatorskie rozwiązania, znane także za granicą. Zaczynała jako grupa osób interesujących się technikami światłowodowymi, w ciągu kilku lat rozrosła się do zespołu ponad 80 pracowników. Zajmują się oni projektowaniem,budową i eksploatacją sieci transmisji danych.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145259# (dostęp płatny)
Zakupy mobilne ostatnio przyhamowały
Anna Bełcik
Brak odpowiedniej infrastruktury sklepów i przyzwyczajenia konsumentów wciąż mocno stopują rozwój m-commerce w Polsce. Zakupy mobilne muszą jeszcze poczekać na swój czas. Dane raportu opracowanego przez Gemius i e-Commerce Polska wskazują, że Polacy wciąż sceptycznie podchodzą do takiej formy kupowania. Podobnie jak przed rokiem, tablety, smartfony lub telefony komórkowe do robienia zakupów wykorzystuje 16 proc. ankietowanych. Potencjał tego kanału sprzedaży jest więc wciąż niewykorzystany, a wina za to w dużej mierze leży po stronie samych przedsiębiorców. Brakuje odpowiedniej infrastruktury.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145279# (dostęp platny)
Play zaczął rok od silnych zwyżek
Urszula Zielińska
Czwarta sieć komórkowa ma już ponad 9 mln użytkowników. Żaden z trzech pozostałych dużych operatorów komórkowych nie rośnie tak szybko jak właściciel sieci Play – przez pierwsze trzy miesiące 2013 r. przyłączył aż 400 tys. aktywnych kart SIM. Po sześciu latach działalności ma ich 9,1 mln i jeśli utrzyma tempo wzrostu w kolejnych kwartałach, zakończy rok z ponad 10 mln. Przychody czwartego w kraju mobilnego telekomu rosną jednak wolniej niż mówiły pierwotne założenia. Powód to decyzje regulatora o obniżeniu stawek hurtowych i konkurencja.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1186773-Play-zaczal-rok--od-silnych-zwyzek.html (dostęp płatny)
Kreatywność wciąż się opłaca
Magdalena Lemańska
Wzrost wpływów firm działających w branżach powiązanych z twórcami pochodzi głównie z ich aktywności w Internecie.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1186765-Kreatywnosc-wciaz-sie-oplaca.html (dostęp płatny)
Ostatnie dotacje na rozwijanie elektronicznego biznesu
Michał Kołtuniak
Środki unijne przyznawane na tworzenie i modernizację systemów teleinformatycznych w firmach dobiegają końca. Od wczoraj sposobność do składania wniosków i ubiegania się tym samym o unijne dotacje mają mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Przy tym chodzi tu o firmy, które chciałyby wprowadzić nowe systemy informatyczne lub zmodernizować te obecnie stosowane, a wszystko po to, aby dzięki takiej inwestycji dało się prowadzić część procesów biznesowych w sposób zautomatyzowany.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1186650-Ostatnie-dotacje-na-rozwijanie-elektronicznego-biznesu.html (dostęp płatny)