Z danych Kantar Media wynika, że czterech największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju wydało w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2014 roku o niemal 26 proc. mniej na reklamę usług w niż w roku ubiegłym.
Dane te obrazują cennikowe wydatki reklamowe, nie uwzględniające rabatów i kampanii internetowych. Tak liczone nakłady telekomów od stycznia do maja to 566,85 mln zł, czyli o ponad 198 mln zł mniej niż rok wcześniej.
Największym reklamodawcą jest Orange Polska, które mogło przeznaczyć na reklamę 247,53 mln zł. Kwota ta jest o 17,11 mln zł niższa niż rok wcześniej, kiedy jako reklamodawcy występowały dwie spółki: PTK Centertel i Telekomunikacja Polska, połączone z końcem roku.
Taki wynik oznaczałby, że Orange Polska wydało na reklamę zgodnie z cennikami 43,7 proc. budżetu wszystkich największych telekomów w Polsce.
Głównymi bohaterami kampaniami Orange są wciąż Serce i Rozum (promujące przede wszystkim dostęp do internetu), gwiazdy serialu „Rodzinka.pl" promujące usługi Orange Open oraz kabareciarz Robert Górski, który zachęca do wybierania numeru w ofercie Orange na Kartę.