Praktyczna pomoc drugiemu człowiekowi

Nawet w trudnych czasach pandemii firmy nie zapominają o potrzebujących i swoją pomoc kierują do dzieci, ubogich czy osób starszych.

Publikacja: 10.12.2020 08:00

Zależy nam na praktycznej realizacji idei niesienia pomocy drugiemu człowiekowi, w takim czasie i w takiej formie, jaka jest ona najbardziej potrzebna. W obliczu poczucia zagrożenia i niepokoju chcemy otoczyć ludzi starszych i potrzebujących opieką oraz udzielić konkretnej pomocy materialnej – mówi Katarzyna Pytlarczyk, prezes Fundacji Fiducia, która została powołana przez firmę deweloperską Cavatina Holding, aby prowadzić działalność kulturalną, edukacyjną, dobroczynną i pomocową.

Z kolei Nestlé to producent żywności, który ma w portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: Nescafe, Winiary, Gerber, Princessa, Lion, Nałęczowianka czy Purina. Firma działa w Polsce od 27 lat i zatrudnia aktualnie 5,5 tys. pracowników w ośmiu lokalizacjach.

– Od początku swego działania w Polsce staramy się być partnerem lokalnej społeczności, wśród której prowadzimy działalność – podkreśla Edyta Iroko, koordynator ds. mediów w Nestlé Polska.

Gdy wybuchła pandemia, firma natychmiast włączyła się w pomoc najbardziej potrzebującym w całym kraju.

– Na rzecz pracowników służby zdrowia, pacjentów szpitali zakaźnych, osób poddanych kwarantannie, seniorów nasza firma przekazała ponad milion produktów żywnościowych. Darowizna objęła wodę butelkowaną, odżywki dla niemowląt i dzieci, płatki śniadaniowe, żywność dla dorosłych, kawę, słodycze, preparaty odżywcze, karmę dla zwierząt domowych i inne produkty. Za koordynację przekazania darów odpowiadały organizacje pozarządowe, z którymi współpracujemy: Federacja Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska – wylicza Edyta Iroko.

Dodaje, że w działania pomocowe włączyli się pracownicy wszystkich działów i spółek Nestlé w Polsce, zlokalizowanych w Kaliszu, Kargowej, Lubiczu, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Rzeszowie, Toruniu i Warszawie. Firma przekazała ponadto 300 tys. masek oraz 270 tys. rękawiczek na rzecz pracowników służby zdrowia, a także osób starszych. Sprzęt został przekazany w ramach akcji #WdzięczniMedykom, prowadzonej przez Caritas Polska.

Fundacja Fiducia wspiera osoby, dla których zwykłe wyjście do sklepu może być niebezpieczne, finansując zakupy dokonywane dla nich przez wolontariuszy. W akcję zaangażowani byli i są pracownicy Grupy Cavatina oraz jej partnerzy biznesowi czy kontrahenci, którzy pełnili rolę wolontariuszy.

Każdy z nich mógł kupić produkty spożywcze, środki czystości oraz inne artykuły pierwszej potrzeby, jak leki czy pożywienie dla zwierząt, i podarować je potrzebującym, przekonując tym samym do pozostania w domach. – Wirus może być na klamce lub sklepowym koszyku. Każdy, nieświadomie, może go przenosić i stanowić dla ciebie śmiertelne niebezpieczeństwo – tłumaczyła seniorom fundacja. Apelowała, by nie ryzykowali życia.

– Jeśli w twojej rodzinie lub wśród znajomych czy sąsiadów jest ktoś z Cavatiny, skontaktuj się z nim. Zrobi dla ciebie zakupy, a my je sfinansujemy – informowała fundacja. Zwraca ona wolontariuszowi koszt takich zakupów. Cavatina Holding przeznaczyła na ten cel 1 mln zł. Do tej pory z takiej pomocy skorzystało ponad 1,3 tys. seniorów.

Zależy nam na praktycznej realizacji idei niesienia pomocy drugiemu człowiekowi, w takim czasie i w takiej formie, jaka jest ona najbardziej potrzebna. W obliczu poczucia zagrożenia i niepokoju chcemy otoczyć ludzi starszych i potrzebujących opieką oraz udzielić konkretnej pomocy materialnej – mówi Katarzyna Pytlarczyk, prezes Fundacji Fiducia, która została powołana przez firmę deweloperską Cavatina Holding, aby prowadzić działalność kulturalną, edukacyjną, dobroczynną i pomocową.

Z kolei Nestlé to producent żywności, który ma w portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: Nescafe, Winiary, Gerber, Princessa, Lion, Nałęczowianka czy Purina. Firma działa w Polsce od 27 lat i zatrudnia aktualnie 5,5 tys. pracowników w ośmiu lokalizacjach.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy