Warte blisko 8 mld zł plany inwestycyjne ogłosili w minionym roku prezesi telewizji kablowej UPC Polska, Orange Polska oraz Netii. Firmy te chcą zainwestować w ciągu kilku lat odpowiednio 4 mld zł, 2,2 mld zł oraz 0,42 mld zł w sieci o wysokich przepływnościach. UPC chce jednocześnie podwoić zasięg własnej infrastruktury, a Orange Polska i Netia myślą raczej o modernizacji istniejących już zasobów w większych i średnich ośrodkach miejskich. Wszystkie trzy firmy bronią się przed konkurencją ze strony innych graczy, w tym sieci komórkowych, oferujących dzięki technologii LTE prędkość internetu szybszą niż niejedno stacjonarne łącze. Szykują się też na czasy, gdy telewizja na dobre zagości w sieci.
Dobry klimat
Wbrew komentarzom niektórych obserwatorów rynku, że telekomy tylko obiecują, budowa światłowodów faktycznie ma miejsce.
Jean Francois Fallacher, prezes Orange Polska, składając życzenia noworoczne na Twitterze, powiedział w ostatni czwartek 2016 roku, że w zasięgu sieci światłowodowej Orange jest już 1,5 mln gospodarstw domowych. Tym samym zrealizował ubiegłoroczny plan, powiększając zasięg sieci optycznej o 800 tys. gospodarstw.