Biorąc pod uwagę liczbę sprzedanych egzemplarzy smartfonów, SONY nie może konkurować z takimi potęgami, jak Apple, Samsung czy Huawei – a jak podają ostatnie dane za czwarty kwartał 2017 roku to właśnie te firmy zdominowały rynek. Dlatego Japończycy postanowili konkurować nie na polu ilości, ale przede wszystkim jakości, a ostatnie flagowce i ogromne nimi zainteresowanie mówi, że producent radzi sobie całkiem nieźle, żeby nie powiedzieć bardzo dobrze. Ostatnio wypuścił na rynek prawdziwe arcydzieło – smartfon Xperia XZ2.
Barcelona, miasto nowości
Można by napisać, że wszystko zaczęło się w Barcelonie. To właśnie tutaj co roku organizowane są największe na świecie targi telekomunikacyjne Mobile World Congress, na których często pokazywane są najnowsze urządzenia, mogące się pochwalić przyciągającymi uwagę nowinkami technicznymi, nowym designem czy zaskakującymi właściwościami. W 2017 roku właśnie w Barcelonie SONY zaprezentowało swój nowy flagowiec – smartfon Xpreia XZ Premium, który został okrzyknięty najlepszym nowym smartfonem. Rok później w stolicy Katalonii Japończycy pokazali nowe cudo, a mianowicie Xperię XZ2 i Xperię XZ2 Compact, o których było głośno już na długo przed Hiszpańską imprezą. Warto więc zapytać czy prezentacja rzeczywiście sprostała oczekiwaniom klientów.
Nowy, nowoczesny design