Fuzja AerCap-GECAS tak, IAG poczeka na Air Europa

Pion konkurencji w Brukseli nie ma zastrzeżeń do przejęcia przez AerCap z Irlandii amerykańskiej firmy leasingowej GECAS, będzie jednak nadal badać do 3 grudnia skutki przejęcia przez IAG linii Air Europa.

Aktualizacja: 25.07.2021 15:06 Publikacja: 25.07.2021 13:10

Fuzja AerCap-GECAS tak, IAG poczeka na Air Europa

Foto: Bloomberg

Komisja Europejska miała do 26 lipca wyrobić sobie opinię o konsekwencjach dla rynku operacji przejęcia przez AerCap za 30 mld dolarów działu leasingu samolotów od konglomeratu General Electric. Amerykański resort sprawiedliwości zrobił to już w czerwcu, trzy osoby w Brukseli mówią, że tu też nie będzie problemów.

Operacja kupna GE Capital Aviation Services (GECAS) wiąże się z zapłatą 24 mld dolarów gotówką, miliarda dolarów akcjami firmy kupującej albo gotówką oraz z emisją 111 mln nowych akcji. GE otrzyma 46 proc. w nowym podmiocie kontrolowanym przez firmę z Dublina. Powstanie światowy gigant, bo AerCap wniesie 1369 samolotów (1080 już odebranych, 289 zamówionych), a GECAS 1239 (flotę 984 i 255 zamówionych),

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy