[link=http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/informacja/komunikaty_prasowe/art679.html]Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył kary na opertorów[/link] za - zdaniem urzędu - wprowadzające w błąd klientów komunikaty reklamowe. Era została ukarana kwotą ponad 8 mln zł za kampanię usług mobilnego dostępu do Internetu: Najszybszy Internet w komórce. Bez limitu. Za 5 zł. Zdaniem UOKiK slogan mógł sugerować, że abonament miesięczny na stałe wynosi 5 zł, i że nie obowiązują limity transferu danych. Tymczasem niska opłata miesięczna obowiązywała przez 3 kolejne miesiące, a limit transferu ustalony został na 50 MB.
- Każda reklama ze względu na swoją naturę posługuje się skrótowością. Dlatego też PTC w kwestinowanych reklamach zamieszczała informację o konieczności zapoznania się ze szczególami oferty w Regulaminie. Każdy klient miał możliwość zapoznania się z pełnym regulaminem poprzez stronę WWW, punkty sprzedaży lub telefoniczne centrum obsługi przed podpisaniem jakiejkolwiek mowy - mówi Zbigniew Lazar, rzecznik Polskiej Telefonii Cyfrowej. Operator utrzymuje, że zakwestinowane przez UOKiK reklamy były zgodne z prawem.
Aster został ukarany (prawie 400 tys. zł) za fakt, że promocyjne opłaty abonamentowe obowiązywały nie w ciągu 30 dni od chwili zawarcia umowy, ale od 1 dnia miesiąca, w którym umowa została zawarta. Zdaniem UOKiK klient podpisujący umowę w drugiej połowie miesiaca mógł mieć poczucie utraty kilkunastu dni niższej opłaty.