Kablówki walczą o klientów

Nowi gracze na rynku telewizji internetowej chcą urządzić najazd na nasz salon, więc kablówki i satelitarne TV przyspieszają prace nad technologią, która ożywi ich ofertę i powstrzyma odpływ abonentów.

Publikacja: 10.01.2013 00:35

Nowoczesne telewizory stają się multi- medialnym centrum domu

Nowoczesne telewizory stają się multi- medialnym centrum domu

Foto: AP

Red

Na Targach Elektroniki Użytkowej Cox Communications trzecia pod względem wielkości sieć kablowa w USA przedstawiła sprzężony z Internetem dekoder i aplikację na iPada, która pozwala klientom na przeszukiwanie kanałów telewizyjnych, a także ściąganie zewnętrznych plików wideo z Internetu.

Firma z siedzibą w Atlancie planuje zintegrować serwisy wideo, takie jak Netflix, w jednym dekoderze i aplikacji na iPada w ciągu najbliższego roku, tak by klienci mogli surfować po kanałach i ściągać treści za pomocą jednego urządzenia.

Inni dostawcy płatnej telewizji, tacy jak Dish Network i Comcast, mają podobne plany.

Ekspansja Internetu

Działania te są w dużej mierze reakcją na coraz powszechniejszy dostęp do plików telewizyjnych poza ekosystemem kablowym, np. dzięki ofercie Netflix i należącego do Amazon.com serwisu Prime, a także stron internetowych i aplikacji sieciowych. Wiele firm kablowych i satelitarnych próbuje również przekonać do siebie abonentów, którzy porzucają toporne dekodery i przerzucają się na urządzenia współpracujące z Internetem, oferujące dużo bardziej atrakcyjny interfejs.

Niektóre aplikacje, telewizje internetowe, konsole do gier i dekodery sieciowe, takie jak Roku, łączą opcje wyszukiwania ze ściąganiem treści na telewizor.

Steve Necessary, wiceprezes Cox ds. wideo, powiedział, że w nowym dekoderze „nie będzie wszystkich aplikacji znanych ludzkości", ale dodał, że planuje go zintegrować z popularnymi serwisami wideo online, a także aplikacjami muzycznymi, takimi jak Pandora. – Porozumienia te mają zostać podpisane w ciągu roku – dodał.

Comcast, lider na rynku operatorów kablowych, oferuje już na wybranych rynkach podobną funkcjonalność dzięki dekoderowi X1, ale nie zintegrował z nim aplikacji z serwisów wideo online i twierdzi, że na razie nie ma takich planów.

Dish pokazał właśnie nową wersję cyfrowej nagrywarki wideo Hopper, która wykorzystuje technologię internetową, by poszerzyć klientom pole wyboru.

– Widzimy, że dostarczanie treści przez Internet będzie się stawało coraz ważniejsze – mówi Vivek Khemka, wiceprezes Dish ds. zarządzania produktami. Dodał, że nowa wersja Hoppera będzie miała funkcję pozwalającą użytkownikom ściąganie nagrań na ich iPady, tak że będą mogli oglądać programy podczas podróży, np. w samolocie, bez dostępu do sieci. – Każde nagranie będzie mogło zostać ściągnięte na poszczególne urządzenie tylko raz, by zapobiec piractwu – podkreślają szefowie Disha.

Dish nie negocjował z właścicielami treści telewizyjnych w tej sprawie. Comcast wprowadził w ubiegłym miesiącu podobne rozwiązanie dla określonych programów i rozmawia z kilkoma innymi stacjami.

Jak na razie do porozumienia przystąpiło kilka prestiżowych kanałów, w tym Liberty Media Starz i CBS Showtime, ale na liście brakuje należącego do Time Warner HBO.

Rzecznik Disha odmówił komentarza w sprawie umów operatora z twórcami programów i powiedział, że jest to „część naszego ogólnego przekonania, że klienci chcą wyboru i kontroli nad treściami, które dostają".

Wyzwaniem jest wymiana sprzętu

Kilka nowo powstałych firm oferujących technologię wideo w Internecie, obecnych na targach, zauważyło, że operatorzy kablowi i satelitarni coraz chętniej sięgają po wideo w sieci.

– Jeżeli spojrzymy na to, co wydarzyło się w ostatnich dwóch lub trzech latach dzięki takim firmom jak Netflix, Amazon i Hulu, to widzimy, że można dostarczać wideo przez Internet – mówi Jeff Miller, prezes firmy ActiveVideo Networks, która testuje rozwiązanie chmurowe dostarczane na dekodery Comcastu starszej generacji. – Nic tak nie pobudza innowacji jak konkurencja – dodał.

Wielką przeszkodą dla nowych dekoderów jest jednak fakt, że nie trafiają one do setek tysięcy abonentów sieci kablowych i telewizyjnych, którzy wciąż mają stare dekodery i przestarzałe piloty.

– Musimy zmierzyć się ze spuścizną poprzedniego systemu – mówi Braxton Jarratt, prezes Clearlepa, firmy która pomaga spółkom medialnym dostarczać wideo przez sieć. – To naprawdę duże wyzwanie – dodaje.

tłum. tk

(C) 2013 Dow Jones & Company, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone

Aby zaprenumerować „The Wall Street Journal": www.wsjeuropesubs.com

Na Targach Elektroniki Użytkowej Cox Communications trzecia pod względem wielkości sieć kablowa w USA przedstawiła sprzężony z Internetem dekoder i aplikację na iPada, która pozwala klientom na przeszukiwanie kanałów telewizyjnych, a także ściąganie zewnętrznych plików wideo z Internetu.

Firma z siedzibą w Atlancie planuje zintegrować serwisy wideo, takie jak Netflix, w jednym dekoderze i aplikacji na iPada w ciągu najbliższego roku, tak by klienci mogli surfować po kanałach i ściągać treści za pomocą jednego urządzenia.

Pozostało 87% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy