Nie śpią tylko automaty

Od początku września klienci Fortis Banku nie mogą w nocy wykonywać przelewów ani zakładać lokat, korzystając z pomocy pracownika telecentrum. Konsultanci pracują wprawdzie siedem dni w tygodniu, ale tylko od 8 do 22

Publikacja: 25.09.2008 08:45

Nie śpią tylko automaty

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Jest to kolejna instytucja, w której nocą działają tylko automatyczne kanały oraz usługa zastrzegania kart płatniczych.

Przez 24 godziny na dobę pod telefonem są dostępni pracownicy np. PKO BP, Millennium, Citi Handlowego, Kredyt Banku, Lukas Banku, MultiBanku, Deutsche Banku i Polbanku. Przedstawiciele tych instytucji przyznają jednak, że w nocy z usług telecentrów korzysta się dość rzadko.

– Dużo dyspozycji składanych jest w niedzielne popołudnia, kiedy klienci zaczynają planować kolejny tydzień. Natomiast w nocy liczba połączeń jest nieporównywalnie mniejsza. Na ogół dzwonią klienci, którzy w ostatniej chwili przypomnieli sobie o upływającym terminie płatności – mówi Magdalena Tarnas-Kaczmarek z biura prasowego Lukas Banku.

– Nocą i w dni wolne od pracy kontaktów z infolinią jest mało. Zlecane są głównie proste transakcje, bywają pytania o produkty i usługi – potwierdza Katarzyna Wiszniewska z Deutsche Banku PBC.

Wyjątkiem jest Citi Handlowy. Bank w kampaniach reklamowych mocno podkreśla, że jest dostępny przez całą dobę, i klienci przyzwyczaili się do tego. Jak szacuje Piotr Lubaszka, dyrektor Departamentu Telefonicznej Obsługi Klienta, przeciętnie w nocy telecentrum robi 40 proc. tego, co w ciągu dnia.

W wielu instytucjach w nocy klienci mogą jedynie zastrzec karty płatnicze oraz skorzystać z automatycznych kanałów dostępu do rachunków. Na przykład w Pekao SA konsultanci telecentrum pracują siedem dni w tygodniu, ale tylko od 7 do 22. W ING „żywy” serwis telefoniczny działa w dni robocze od 7 do 19, a w soboty od 8 do 13. Poza tymi terminami realizowane są tylko najważniejsze dyspozycje.

W podobny sposób pracę zorganizował BZ WBK. Telefoniczny system transakcyjny obsługiwany przez pracownika w pełnym zakresie działa od poniedziałku do piątku od 8 do 20. Non stop dostępna jest tylko pomoc w sprawach związanych z kartami płatniczymi oraz usługami elektronicznymi. W nocy niedostępne są także telecentra m.in. BGŻ, GE Money Banku i Volkswagen Banku.

Warto pamiętać, że nawet gdy dyspozycja zostanie przyjęta w środku nocy, na jej realizację niekiedy trzeba poczekać. Najlepszym przykładem są przelewy międzybankowe, które są wykonywane tylko w dni robocze i tylko w godzinach wyznaczonych przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Dlatego dyspozycja złożona o północy z czwartku na piątek będzie zrealizowana w piątek rano, a polecenie przelewu wydane w piątek po południu opuści bank dopiero w poniedziałek rano.

Jest to kolejna instytucja, w której nocą działają tylko automatyczne kanały oraz usługa zastrzegania kart płatniczych.

Przez 24 godziny na dobę pod telefonem są dostępni pracownicy np. PKO BP, Millennium, Citi Handlowego, Kredyt Banku, Lukas Banku, MultiBanku, Deutsche Banku i Polbanku. Przedstawiciele tych instytucji przyznają jednak, że w nocy z usług telecentrów korzysta się dość rzadko.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne