> Accent – rabat 7 tys. zł
> Getz – 6,5 tys. zł
> Hyundai i10 – 2,5 tys. zł
> Hyundai i30 i i30cw – od 7 do 9 tys. zł plus nawigacja satelitarna
> Santa Fe – 18 tys. zł
> Sonata – 15 tys. zł
[b]KIA[/b]
> Carens – rabat 8 tys. zł plus pakiet ubezpieczenia i nawigacja
> Carnival – 3 tys. zł plus pakiet ubezpieczenia, DVD i nawigacja
> Picanto FL (z silnikiem Diesla) – 1 tys. zł
> Rio – do 3,2 tys. zł
> Sportage – 6 tys. zł
> Sorento FL – 12,5 tys. zł plus pakiet ubezpieczenia, DVD i nawigacja
> K2900 – 2 tys. zł
[b]Opel[/b]
> Agila – zniżka 1 tys. zł
> Astra Classic II – od 7,06 do 9,06 tys. zł
> Astra – od 6 do 8 tys. zł
> Corsa – od 1,5 do 3,7 tys. zł
> Meriva – od 4,7 do 5,5 tys. zł
> Vectra – 20 proc.
> Zafira – 7 tys. zł
[b]Mitsubishi[/b]
> Outlander – rabat do 15 tys. zł
> Evolution X – 10 tys. zł
> Lancer Sedan – do 3 tys. zł
> Lancer Sportback – do 5 tys. zł
> Grandis – do 15 tys. zł
[b]Renault[/b]
> Clio III – rabat 1 tys. zł
> Clio Grandtour – 3,5 tys. zł
> nowa Laguna – VAT gratis
> Twingo – rabat 1,5 tys. zł
> Megane – 8 tys. zł
> Scenic – 5 tys. zł
[b]Skoda[/b]
> Fabia – upust do 4 tys. zł
> Octavia – do 13,5 tys. zł
> Roomster – do 7,7 tys. zł
[b]Seat[/b]
> Altea – upust do 9,9 tys. zł
> Cordoba – do 6 tys. zł
> Ibiza – do 14,4 tys. zł
> Leon – do 18,5 tys. zł
> Toledo – do 24 tys. zł
[b]Volkswagen[/b]
> Golf – upust 7 tys. zł
> Golf Plus – 8 tys. zł
> Golf Variant – 7,5 proc.
> Polo – 9 proc.
[i]a.ogonowska@rp.pl[/i][/ramka]
[ramka][srodtytul]Gdy chcesz oszczędzać na auto[/srodtytul]
Toyota Bank proponuje Indywidualny Plan Oszczędzania. Na początek na konto IPO trzeba wpłacić minimum 2 tys. zł. Należy też zadeklarować minimalną kwotę, jaką będziemy dopłacać co miesiąc (co najmniej 200 zł, liczba wpłat w miesiącu nie jest limitowana).
Oprocentowanie konta (zmienne) wynosi 6,35 proc. rocznie, kapitalizacja odsetek następuje kwartalnie. Po każdym roku oszczędzania można liczyć na premię. Po roku bank podwyższa odsetki o 5 proc., po dwóch latach o 6 proc., po trzech o 7 proc., po czterech o 8 proc. i po pięciu latach o 9 proc. Oznacza to, że realne oprocentowanie, uwzględniające premię i kapitalizowane odsetki, wzrośnie do 8,9 proc. po pięciu latach regularnych wpłat. Wycofując pieniądze przed terminem nie tracimy odsetek.
Osoby, które zaciągną w banku kredyt na zakup samochodu lub skorzystają z oferty leasingu, mogą liczyć na drugą premię w wysokości 15 proc. oprocentowania lokaty.
Jest to ciekawa propozycja, ale tylko dla osób chcących kupić auto w sieci Toyoty i na warunkach kredytowych Toyoty. Na rynku jest wiele kont oszczędnościowych o wyższym oprocentowaniu, na które można wpłacać i wypłacać środki w dowolnym momencie i w dowolnej wysokości bez utraty odsetek (zazwyczaj za drugą wypłatę w miesiącu banki pobierają dodatkową opłatę). Na IPO można tylko wpłacać, w dodatku musi to być co najmniej 200 zł (pierwsze wpłata dziesięciokrotnie wyższa) i trzeba to robić regularnie.
[i]a.ogonowska@rp.pl[/i][/ramka]