Polisy wystawiać będzie firma należąca do grupy Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. – Jeszcze w tym półroczu ruszymy ze sprzedażą ubezpieczeń majątkowych w specjalnych stanowiskach finansowych – mówi „Rz” Robert Kieroński, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych Poczty Polskiej. Do końca roku polisy będą dostępne w 250 takich punktach. Monika Skiba, prezes zarządu firmy Pocztowe TUW, ujawnia, że oferowane będą polisy komunikacyjne, mieszkaniowe, odpowiedzialności cywilnej, turystyczne i dla małych i średnich firm. – Klient od razu otrzyma polisę dzięki zintegrowaniu systemów informatycznych – wyjaśnia.
Tylko czy TUW jest przygotowane do likwidacji szkód, zwłaszcza komunikacyjnych? – Będziemy stosować system mieszany: przez własnych likwidatorów oraz firmę zewnętrzną – mówi pani prezes.
Poczta Polska zawsze była łakomym kąskiem dla ubezpieczycieli. Przed trzema laty PZU za rządów Jaromira Netzla miało ogromną chrapkę na sprzedaż polis w pocztowych okienkach. – Projekt nie wyszedł jednak poza wstępne spotkanie – mówi Robert Kieroński.
Z Pocztą współpracuje natomiast towarzystwo MTU z grupy Ergo. Czy straci ten kontrakt? – Właśnie pracujemy nad strategią sprzedaży w części dotyczącej kanałów dystrybucji – wyjaśnia Kieroński. Tłumaczy, że być może polisy TUW będą oferowane w okienkach, zaś MTU przez „sieć mobilną” – m.in. listonoszy. MTU bez komentarza pozostawiło pytanie „Rz” o to, jak nowe plany PP wpłyną na jego sprzedaż.
Czy uruchomienie przez Pocztę sprzedaży polis komunikacyjnych zrewolucjonizuje ten rynek w Polsce? – To bardzo ciekawa koncepcja sprzedaży, choć wymaga dobrej kooperacji między sprzedażą a obsługą – komentuje Zofia Dzik, przewodnicząca rady nadzorczej Link4. Jej zdaniem będzie to konkurencja przede wszystkim dla tradycyjnych ubezpieczycieli, którzy są aktywni poza dużymi miastami (np. PZU, HDI Asekuracja czy MTU), szczególnie w sprzedaży polis OC. – Choć nie wykluczam, że również firmy direct mogą stracić klientów na rzecz Poczty – dodaje. – W niektórych krajach, jak Włochy czy Wielka Brytania, poczty odniosły spore sukcesy w sprzedaży ubezpieczeń – zauważa Piotr Kondratowicz, menedżer w dziale doradztwa gospodarczego KPMG. Brytyjski Post Office sprzedaje nawet popularne na Wyspie ubezpieczenia zwierząt domowych.