Auto ubezpieczone na poczcie

Rewolucja w okienkach pocztowych. Firma zaoferuje polisy - dowiaduje się "Rz"

Publikacja: 24.03.2009 03:17

Od tego rodzaju wypadków będzie można wykupić polisę (na zdjęciu - zniszczony samochód w dzielnicy K

Od tego rodzaju wypadków będzie można wykupić polisę (na zdjęciu - zniszczony samochód w dzielnicy Kolonaki w Atenach)

Foto: AFP

Polisy wystawiać będzie firma należąca do grupy Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. – Jeszcze w tym półroczu ruszymy ze sprzedażą ubezpieczeń majątkowych w specjalnych stanowiskach finansowych – mówi „Rz” Robert Kieroński, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych Poczty Polskiej. Do końca roku polisy będą dostępne w 250 takich punktach. Monika Skiba, prezes zarządu firmy Pocztowe TUW, ujawnia, że oferowane będą polisy komunikacyjne, mieszkaniowe, odpowiedzialności cywilnej, turystyczne i dla małych i średnich firm. – Klient od razu otrzyma polisę dzięki zintegrowaniu systemów informatycznych – wyjaśnia.

Tylko czy TUW jest przygotowane do likwidacji szkód, zwłaszcza komunikacyjnych? – Będziemy stosować system mieszany: przez własnych likwidatorów oraz firmę zewnętrzną – mówi pani prezes.

Poczta Polska zawsze była łakomym kąskiem dla ubezpieczycieli. Przed trzema laty PZU za rządów Jaromira Netzla miało ogromną chrapkę na sprzedaż polis w pocztowych okienkach. – Projekt nie wyszedł jednak poza wstępne spotkanie – mówi Robert Kieroński.

Z Pocztą współpracuje natomiast towarzystwo MTU z grupy Ergo. Czy straci ten kontrakt? – Właśnie pracujemy nad strategią sprzedaży w części dotyczącej kanałów dystrybucji – wyjaśnia Kieroński. Tłumaczy, że być może polisy TUW będą oferowane w okienkach, zaś MTU przez „sieć mobilną” – m.in. listonoszy. MTU bez komentarza pozostawiło pytanie „Rz” o to, jak nowe plany PP wpłyną na jego sprzedaż.

Czy uruchomienie przez Pocztę sprzedaży polis komunikacyjnych zrewolucjonizuje ten rynek w Polsce? – To bardzo ciekawa koncepcja sprzedaży, choć wymaga dobrej kooperacji między sprzedażą a obsługą – komentuje Zofia Dzik, przewodnicząca rady nadzorczej Link4. Jej zdaniem będzie to konkurencja przede wszystkim dla tradycyjnych ubezpieczycieli, którzy są aktywni poza dużymi miastami (np. PZU, HDI Asekuracja czy MTU), szczególnie w sprzedaży polis OC. – Choć nie wykluczam, że również firmy direct mogą stracić klientów na rzecz Poczty – dodaje. – W niektórych krajach, jak Włochy czy Wielka Brytania, poczty odniosły spore sukcesy w sprzedaży ubezpieczeń – zauważa Piotr Kondratowicz, menedżer w dziale doradztwa gospodarczego KPMG. Brytyjski Post Office sprzedaje nawet popularne na Wyspie ubezpieczenia zwierząt domowych.

W sumie do 2012 r. Poczta Polska chce uruchomić ofertę ubezpieczeniową na ponad 3,3 tysiąca specjalnych stanowisk finansowych. Oprócz polis będzie można w nich kupić również produkty Banku Pocztowego. Dziś takich punktów działa 1,9 tys., a do końca roku ma być 2,3 tys. Szkolenie pracowników, którzy będą sprzedawać polisy, już się rozpoczęło.

[ramka][b]Nowy gracz na rynku [/b]

Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń jest niewielką firmą, która powstała przed sześciu laty. Początkowo przejęło od innych ubezpieczycieli (głównie PZU) ubezpieczenie majątku oraz floty samochodowej Poczty Polskiej. W 2005 r. rozpoczęło sprzedaż polis dla klientów indywidualnych. W tym roku planuje zebrać dzięki współpracy z PP ponad 1,6 mln zł składki, w następnym roku - ponad 11 mln zł.[/ramka]

Polisy wystawiać będzie firma należąca do grupy Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. – Jeszcze w tym półroczu ruszymy ze sprzedażą ubezpieczeń majątkowych w specjalnych stanowiskach finansowych – mówi „Rz” Robert Kieroński, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych Poczty Polskiej. Do końca roku polisy będą dostępne w 250 takich punktach. Monika Skiba, prezes zarządu firmy Pocztowe TUW, ujawnia, że oferowane będą polisy komunikacyjne, mieszkaniowe, odpowiedzialności cywilnej, turystyczne i dla małych i średnich firm. – Klient od razu otrzyma polisę dzięki zintegrowaniu systemów informatycznych – wyjaśnia.

Pozostało 81% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy