– W ciągu najbliższego roku nasza nowa marka 4Move powinna osiągnąć drugą pozycję na krajowym rynku napojów izotonicznych z udziałami na poziomie 15 proc. – mówi ”Rz” Wiesław Włodarski, przewodniczący rady nadzorczej i właściciel firmy FoodCare. Obecnie liderem rynku, którego wartość zwiększyła się w 2009 r. o 15 proc., jest Coca-Cola z marką Powerade. Szacuje się, że ma w nim ok. 70 proc. udziałów.
Włodarski udowodnił, że potrafi walczyć z koncernami. Produkowany przez niego Tiger wyprzedził Red Bulla i obecnie jest liderem rynku energetyków w Polsce. Kilka miesięcy temu dołączył do niego energetyk N-gine promowany przez Roberta Kubicę, kierowcę Formuły 1.
– Chcemy, aby napój 4Move promowało kilku znanych sportowców reprezentujących różne dyscypliny – wyjaśnia Włodarski. ”Rz” ustaliła, że wśród poważnych kandydatów do bycia twarzą 4Move są tenisistka Agnieszka Radwańska i koszykarz NBA Marcin Gortat.
Tegoroczne wydatki na promocję nowego napoju wyniosą ok. 5 mln zł. Po doliczeniu honorariów gwiazd mogą być one jednak znacznie wyższe. 4Move obok N-gine ma być jednym z głównych motorów wzrostu sprzedaży FoodCare w 2010 r. Przychody firmy mają się zwiększyć o ok. 20 proc., do ponad 500 mln zł. Jej zysk netto powinien sięgnąć 50 mln zł.
FoodCare zamierza także powalczyć o rynki zagraniczne. Chodzi mu głównie o branżę napojów energetycznych, gdzie szansę widzi dla N-gine. – Chcemy do końca 2011 r. zająć drugą pozycję na europejskim rynku napojów pobudzających – zapowiada Włodarski.