[b]rpkom.pl: - Ile wyniosłą sprzedaż telefonów Samsunga w Polsce w 2010 r.?[/b]
[b]Wojciech Wasilewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Samsung Polska:[/b] - Sprzedaliśmy w Polsce 3,3 mln telefonów. To około 300 tys. więcej niż rok wcześniej. Przychody osiągnięte ze sprzedaży wyniosły ok. 1,2 mld zł, o kilka proc. więcej niż w 2009 r. Liczymy, że w 2011 r. rynek telefonów komórkowych na dobre stanie się rynkiem smartfonów. Ta klasa urządzeń zyskiwała popularność już w 2010 r., ale dopiero teraz nastąpi ich prawdziwe umasowienie, głównie za sprawą wprowadzenia tańszych modeli. Smartfony na dobre zagoszczą w ofertach operatorskich. Ta zmiana nie oznacza jednak zmierzchu tradycyjnych [i]feature-phone[/i], które wciąż mają i będą miały stałe grono odbiorców, wykorzystujących komórkę zgodnie z jej tradycyjnym przeznaczeniem. Spopularyzowanie dodatkowych możliwości jakie oferują smartfony jest pracochłonne i wymaga czasu. Do 2010 nasza oferta była głównie oparta na Windows Mobile. W połowie 2010 r. zaczęliśmy intensywnie promować nasze najbardziej zaawansowane modele z systemami operacyjnymi Bada i Android. W międzyczasie z naszej oferty zniknęły urządzenia oparte na Symbianie.
[b]- Samsung w portfolio ma teraz smarftony oparte o dwa systemy operacyjne, Bada i Android. Który z nich sprzedaje się lepiej?[/b]
- W tej chwili ich udział w naszym portfolio rozkłada się równomiernie. Będziemy chcieli utrzymać ten stan, ale to klienci sami wyznaczą trend. Pierwszy telefon z Bada, Samsung Wave, okazał się wielkim sukcesem. Nieco później rolę naszego flagowego smartfona przejął Galaxy S, działający na Androidzie. W czwartym kwartale 2010 r. wprowadziliśmy na rynek kolejne modele z systemem Bada. W 2009 r. telefonem, który sprzedawał się najlepiej, była Avila. W połowie 2010 r. jej rolę przejął model Monte, działający w technologii 3G telefon dotykowy, wyposażony m.in. w WiFi i [i]push e-mail[/i]. To telefon oparty o nasze własne oprogramowanie. Jestem przekonany, że w 2011 r. najbardziej popularne modele będą działały na otwartych systemach.
[b]- Czy operatorzy, którzy kupują od was telefony, mają jakieś wyraźne preferencje? Jakich funkcjonalności szukają?[/b]