Istotna rola Polski w głównych informacjach prezentowanych przez [b]Deutsche Telekom[/b] w drugim dniu konferencji[b] Mobile World Congress[/b] 2011 w Barcelonie, to ofertowe przygotowanie do zamiany marki Era na T-Mobile – przyznał [b]Grzegorz Bors[/b], członek zarządu [b]Polskiej Telefonii Cyfrowej[/b], operatora sieci Era.
PTC nie potwierdza terminu rebrandingu, zapewniając jedynie, że stanie się to jeszcze w tym roku. Z nieoficjalnych informacji do jakich dotarł rpkom.pl wynika jednak, że operację zaplanowano na wrzesień. W tym samym czasie – na przełomie trzeciego i czwartego kwartału mają w Polsce zadebiutować nowe produkty Deutsche Telekom, między innymi mobilne płatności NFC, o których rpkom.pl pisał w poprzedniej wiadomości.
PTC nie ujawniła partnerów finansowych przedsięwzięcia. Pilotaż płatności NFC operator prowadził z Inteligo, internetową marką [b]PKO BP[/b]. Przy okazji podniesionych w Barcelonie wątpliwości na temat popularności zaawansowanych i drogich smartfonów obsługujących NFC Grzegorz Bors ujawnił, że już około jednej trzeciej terminali sprzedawanych przez Erę, to smartfony, przy czym niemal wszystkie rozchodzą się wśród klientów abonamentowych. – Nasza polityka cenowa w tym segmencie będzie agresywna, chcemy mieć najnowsze modele w swoim portfolio – dodał Bors.