Internet podstawowym źródłem wiedzy o ofercie operatorów

Publikacja: 17.02.2011 12:14

Użytkownicy globalnej sieci WWW traktują ją, jako najlepsze źródło wiedzy o ofercie operatorów sieci komórkowych (w tym mobilnego dostępu), jak również innego typu usług telekomunikacyjnych – wynika z badania przeprowadzonego przez [b]IAB Polska[/b]. Wedle raportu organizacji dla 92 proc. internautów szukających informacji o ofercie komórkowej sieć, co do zasady, jest pierwszym źródłem informacji. 76 proc. wybiera go, jako źródło informacji najczęściej.

Informacje dostępne w internecie wymieniane są przed takimi źródłami, jak reklama, znajomi/rodzina, pracownicy BOK, czy ulotki reklamowe.

Co ciekawe, podstawowym źródłem internetowej informacji są serwisy operatorów (dla 88 proc. internautów). W drugiej kolejności wymieniane są wyszukiwarki internetowe (nie podano jednak, czy chodzi o linki indeksowane, czy płatne), a dopiero na trzecim miejscu – pozornie bardziej obiektywne – fora internetowe. Wyjaśnia to jednak fakt, że większość internautów szuka przede wszystkim informacji o cenach usług i bieżących promocjach. Dopiero na dalszym miejscu wymieniane są opinie innych użytkowników usług.

Ranking źródeł informacji układa się podobnie dla usług innych niż telefonia komórkowa. Raport IAB uwzględnia poza nimi usługi telewizji satelitarnej i kablowej oraz usługi telefoniczne (niestety bez usług stacjonarnego dostępu do internetu). Dla nich wszystkich serwisy WWW są podstawowym źródłem informacji o ofercie operatorów.

Badanie IAB przeprowadzone zostało na próbie 1 tys. osób w wieku powyżej 15 lat w okresie 28 listopada – 3 grudnia 2010 roku.

[link=http://www.rp.pl/static/rpkom/files/2011_02_17_Rola_internetu_w_procesie_zakupu_usług_telekomunikacyjnych.pdf]Informacja prasowa IAB Polska: Rola internetu w procesie zakupu usług telekomunikacyjnych[/link]

Użytkownicy globalnej sieci WWW traktują ją, jako najlepsze źródło wiedzy o ofercie operatorów sieci komórkowych (w tym mobilnego dostępu), jak również innego typu usług telekomunikacyjnych – wynika z badania przeprowadzonego przez [b]IAB Polska[/b]. Wedle raportu organizacji dla 92 proc. internautów szukających informacji o ofercie komórkowej sieć, co do zasady, jest pierwszym źródłem informacji. 76 proc. wybiera go, jako źródło informacji najczęściej.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy