Nie znaczy to jednak, że ZTE nie przykłada znaczenia do jakość rozwiązań, czy wsparcia klientów przy zachowaniu konkurencyjności cenowej oferty. Firma np. aktywnie uczestniczy w światowych komitetach standaryzacyjnych w zakresie rozwoju technologii i opracowania standardów przemysłowych ETSI, czy EIA/TIA. Nie żałuje też pieniędzy na działania z zakresu R&D.
- Które z produktów z portfolio ZTE waszym zdaniem będą się sprzedawać w Polsce najlepiej?
- Analizując zapotrzebowanie rynku na technologię w dziedzinie transmisji danych i bezpieczeństwa skupiamy się na rozwiązaniach pasywnych sieci optycznych w obszarze technologii dostępowych oraz produktach do sieci LAN i WAN, jak przełączniki sieciowe, routery oraz systemy wideokonferencyjne. Portfolio ZTE w tych dziedzinach jest naprawdę szerokie i może zaspokoić wszystkie obszary potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów.
- Musicie zbudować sieć partnerów i resellerów, którzy będą sprzedawać rozwiązania ZTE. Jak wam to idzie?
- Pierwszy kwartał tego roku poświęciliśmy na wypracowaniu strategii i optymalnego modelu biznesowego. Program partnerski jest nową inicjatywą biznesową ZTE uruchomioną w 2011 r. w Europie w oparciu o zunifikowane zasady funkcjonowania. Naszą rolą było również opracowanie i wdrożenie systemu w obszarze formalno-prawnym, procesowym i przygotowania kompletnej oferty dla partnerów. Ten etap mamy już za sobą.
Obecnie podjęliśmy szereg działań operacyjnych zmierzających do podpisania umów partnerskich i uruchomienia procesów autoryzacyjnych. W tej chwili mamy już pozyskanych pierwszych partnerów, którzy przystąpili do systemu.