Główny powód obniżenia się zysku operacyjnego i netto naszej grupy w I kwartale to zmiana sposobu dystrybucji marży uzyskiwanej ze sprzedaży usług naszego głównego partnera – Polskiej Telefonii Cyfrowej (T-Mobile) – mówi Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotela, największego dilera usług komórkowej sieci.
W I kw. br. przychody grupy urosły o 5,6 proc. do 28,4 mln zł, zysk operacyjny spadł o blisko 11 proc. do 2,05 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom spółki-matki o 17 proc. do 1,48 mln zł.
- Zgodnie z ustaleniami obowiązującymi od stycznia, większą część marży otrzymują nasi partnerzy. Nie mogę podać szczegółów ze względu na tajemnicę handlową PTC – powiedział Basiński.
Inna dystrybucja marż to jeden z elementów zmian wprowadzonych w tym roku przez PTC. „Zmiany te sprowadzają się głównie do wprowadzenia większych bonusów za realizację planów sprzedaży w układzie liniowym oraz większego nacisku na pozyskiwanie nowych klientów, poprzez zwiększenie stawek prowizyjnych za podpisywanie nowych umów kosztem aneksów" – podał za Eurotel w raporcie giełdowym.
Efekty nowej polityki PTC widać już powoli w strukturze przychodów Eurotela. W I kw. br. zwiększył się udział sprzedaży usług, a spadł towarów: aparatów i innych urządzeń operatora.