Apple zaprezentował oczekiwanego iPada mini
Aleksandra Stanisławska
Wczoraj wieczorem koncern z Cupertino pokazał wreszcie tańszą wersję swojego kultowego tabletu. Jest też iPad czwartej generacji. iPad Mini jest największym zwrotem w strategii Apple'a od czasu, kiedy dwa lata temu na rynek trafił pierwszy 10-calowy iPad. Mniejszy tablet może stać się przebojem, który podtrzyma dominację Apple'a na rynku – twierdzą analitycy firmy brokerskiej Topeka Capital, prognozując sprzedaż 5–7 mln iPadów Mini w czwartym kwartale tego roku.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1168742_Apple_zaprezentowal_oczekiwanego_iPada_mini.html (dostęp płatny)
Apple'a pierwszy krok na manowce?
Łukasz Dec
Wczoraj na rynku zadebiutował iPad mini. Od wielu lat Apple sprzedaje rzeszom zachwyconych fanów przeraźliwie drogie urządzenia, oparte na ograniczonym wyborze własnego oprogramowania i usług. Trudno jednak nie zauważyć, że są to zwykle urządzenia bardzo innowacyjne i wysokiej jakości.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1168738_Apple%E2%80%99a%C2%A0pierwszy_krok_na%C2%A0manowce.html (dostęp płatny)
Najłatwiej o zatrudnienie w IT i telekomunikacji
Anita Błaszczak
Mimo spowolnienia są firmy i branże, które przyjmują pracowników i umacniają się na rynku. W sektorze IT, telekomunikacji, a nawet w części firm motoryzacyjnych zatrudnienie rośnie – wynika z badań firmy ADP Polska, czołowego gracza na rynku outsourcingu płacowo-kadrowego.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1168723_Najlatwiej_o_zatrudnienie_w_IT_i_telekomunikacji.html (dostęp płatny)
Niemiecki „Die Welt" wprowadza opłaty w sieci
Magdalena Lemańska
To kolejny duży dziennik, który decyduje się na ten krok. Zdaniem jego wydawcy tym tropem podążą kolejni. Jak zapowiedział w rozmowie z agencją Reuters Mathias Doepfner, prezes grupy Axel Springer wydającej „Die Welt", gazeta zamknie swoje treści w Internecie pod koniec roku. – To ryzykowny ruch i nie ma gwarancji, że się powiedzie. Ale dziś jestem w tej kwestii większym optymistą niż jeszcze rok czy dwa lata temu – mówi Doepfner.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1168741_Niemiecki_%E2%80%9EDie_Welt%E2%80%9D_wprowadza_oplaty_w_sieci.html (dostęp płatny)
Play ma 8,2 mln klientów i pieniądze na częstotliwości
Urszula Zielińska
Choć konkurencja zapowiedziała trudny przyszły rok dla sieci komórkowych w Polsce, P4, operator sieci Play, ma na ten temat odmienne zdanie. - Nastroje naszych konkurentów i branży są nie najlepsze. My jesteśmy jednak ciągle zadowoleni z przebiegu wydarzeń – mówił wczoraj Joergen Bang-Jensen, prezes P4.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1168753_Play_ma_82_mln_klientow__i_pieniadze_na_czestotliwosci.html (dostęp płatny)