Rabat z Facebooka zamiast ulotek
Anna Bełcik
Start-upowcy z DailySMS będą promować lokalnych przedsiębiorców. Wygrana w konkursie House of Walker Project na najlepszy pomysł na biznes i 100 tys. zł od funduszu AIP Seed Capital, promującego krajowe start-upy, okazały się dla młodych przedsiębiorców z DailySMS przepustką do biznesu. Na rynku pojawiła się właśnie ich pierwsza aplikacja. Rafał Tuziak, prezes DailySMS, twierdzi, że mali przedsiębiorcy, prowadzący lokalne biznesy, promując swoją działalność, wciąż wybierają tradycyjne metody marketingowe — głównie rozdawanie ulotek lub papierowych folderów. Po nowoczesne rozwiązania internetowe czy marketing mobilny sięgają rzadko, bo nie są jeszcze świadomi siły, z jaką oddziaływają na konsumentów. Start-upowcy tę lukę chcieliby wypełnić. Ich flagową usługą jest OznaczSię, czyli rabat za oznaczenie na Facebooku. To propozycja skierowana m.in. do restauracji, klubów, salonów urody.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=136334# (dostęp płatny)
Oba ma, czyli Plus bez Mumio
Kaj
Reklamowe opary absurdu Plusa rozwiały się. Czas na wyższe zyski. „Jak Plus mordował Mumio" — krzyczała niedawno Gazeta.pl, przedstawiając historię mariażu Mumio z marką. Problem w tym, że gdzieś od 2010 r. artystyczne show przestało sprzedawać ofertę Plusa. Wtedy jednak spółka sama była w procesie sprzedaży i nie za bardzo miała głowę do zwrotu akcji w sferze marketingowej. — Teraz zaczynamy nowy rozdział, robimy swoje. W I kwartale przyszłego roku pokażemy jeszcze więcej pomysłów — mówi Marek Żołędziowski, prezes Change Integrated, która zajęła w Polkomtelu miejsce PZL. Sam Żołędziowski ma dość pytań o Mumio.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=136390# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Abonament czy karta
Urszula Zielińska
Umowy z operatorami komórkowymi, choć długie, mają coraz więcej przewag nad usługami pre-paid. Odpowiedź na pytanie, czy zostać użytkownikiem telefonu na kartę pre-paid, czy płacić stałe miesięczne zobowiązanie wobec sieci komórkowej, zmieniała się wraz z dojrzewaniem rynku.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1170808_Abonament_czy_karta.html (dostęp płatny)
Apple zawarł pakt z HTC
The Wall Street Journal
Spór z tajwańskim producentem elektroniki skończył się podpisaniem umowy licencyjnej. Apple i HTC ogłosiły podpisanie dziesięcioletniej umowy licencyjnej, która kończy wszelkie spory prawne pomiędzy tymi firmami na całym świecie. Obie firmy podały, że porozumienie dotyczy wszystkich ich obecnych i przyszłych patentów. Szczegółów umowy nie ujawniono.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1170795_Apple_zawarl_pakt_z_HTC.html (dostęp płatny)
Regulatorzy kontra złodzieje
Urszula Zielińska, Łukaz Dec
Z kradzieżą przewodów telekomunikacyjnych, energetycznych i kolejowych chcą walczyć nadzorcy rynków. – 770 mln funtów traci co roku brytyjska gospodarka z powodu kradzieży metali, między innymi z infrastruktury telekomunikacyjnej – mówił wczoraj David Ransom z organizacji POL-Primett, broniącej interesów właścicieli sieci.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1170800_Regulatorzy_kontra_zlodzieje.html (dostęp płatny)
Saturn i Media Markt otwierają e-sklepy
Piotr Mazurkiewicz
Ich rywale na rynku elektroniki zbudowali już mocną pozycję w sieci. Spółka Media Saturn Holding należąca do niemieckiej grupy Metro to lider rynku sprzedaży sprzętu elektronicznego. Jej sieci Media Markt oraz Saturn znane są większości konsumentów i właśnie w przypadku tej drugiej wczoraj został oficjalnie ogłoszony start sklepu internetowego.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1170799_Saturn_i_Media_Markt_otwieraja_e-sklepy.html (dostęp płatny)
Sukcesja, nie rewolucja
Jakub Kurasz
O biznesowej zmianie ról w rodzinie i przyszłości spółki mówi gazecie Piotr Walter, nowy wiceprezes holdingu ITI, do którego należą m.in. TVN, Multikino oraz Legia Warszawa. Będzie on zarządzał majątkiem Walterów, który stanowi pakiet prawie 30 proc. akcji w ITI. Jego ojciec Mariusz Walter będzie honorowym prezydentem grupy. Piotr Walter zapowiada w rozmowie z „Rz", że chce namówić partnerów biznesowych ojca – Bruno Valsangiacomo i Aldonę Wejchert, aby spojrzeli inaczej na niektóre kierunki rozwoju, m.in. na produkcję treści wideo.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1170815_Sukcesja_nie_rewolucja.html (dostęp płatny)