Przegląd prasy – piątek 23 listopada

Publikacja: 23.11.2012 08:30

Ruszyło polowanie na klientów. Cyfrowy Polsat i Cyfra+ pobiją się na promocje

Michał Fura

Operatorzy zaostrzają walkę. Jak szacują, do przejęcia zostało już tylko 0,5 mln gospodarstw domowych, które byłyby zainteresowane płatną telewizją. Polem rywalizacji będzie liczba nowych kanałów, a także promocje i gadżety. Cyfrowy Polsat, największa platforma satelitarna z 3,5 mln klientów, próbuje mocniej uderzyć w kablówki, i to ich własną bronią. – Wystarczy kupić jakikolwiek nasz dekoder, który można podłączyć do stacjonarnego internetu dowolnego operatora, żeby telewizję oglądać przez Iplę – zapewnia Dominik Libicki.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=431512 (dostęp płatny)

Rzucić wyzwanie Apple'owi i przetrwać

Piotr Czarnowski

Niewielu pozostaje w biznesie ludzi, którzy potrafili odmówić samemu Steve'owi Jobsowi, a ich firmy przetrwały. Bo jeśli szef Apple'a nie był w stanie przejąć interesującego go przedsięwzięcia, natychmiast uruchamiał jego własną wersję (np. odpowiednik Google Maps), która unicestwiała protoplastę. Z tego schematu udało się wyłamać młodemu informatykowi Drew Houstonowi. Dzięki temu dziś możemy za darmo korzystać z usługi Dropbox.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=431464 (dostęp płatny)

Przed nami trudności z przejściem na telewizję cyfrową

Vadim Makarenko

Wyłączenie nadajników analogowych w lubuskim przebiegło gładko i niczego nas nie nauczyło. Problemy pojawią się natomiast w Wielkopolsce i na Pomorzu, które przestawią się na cyfrowe nadawanie już 28 listopada. - Na ponad tydzień przed wyłączeniem nadajników analogowych w lubuskim sprawdziliśmy, jak przygotowują się do tego mieszkańcy. Okazało się, że ponad 80 proc. było gotowych, kolejne 10 proc. przygotowało się w ostatnich dniach. Pozostałe 10 proc. nie zrobiło nic i nadal korzysta z nadajników analogowych, tyle że znajdujących się w sąsiednich regionach - mówi Dariusz Gumbrycht z firmy Nielsen badającej rynek telewizyjny.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12909239,Przed_nami_trudnosci_z_przejsciem_na_telewizje_cyfrowa.html

Cyfrowy Polsat: Platforma liczy na poprawę wyników

Urszula Zielińska

W najlepszym dla operatorów telekomunikacyjnych i platform telewizji płatnej czwartym kwartale roku, Cyfrowy Polsat zawalczy o abonentów m.in. poszerzonym zestawem programowym. Dołączył do oferty 20 kanałów, w  tym – nowy – Polsat Food.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/739884_Cyfrowy_Polsat:_Platforma_liczy__na_poprawe_wynikow.html (dostęp płatny)

Wind Mobile: Akwizycje pomogą w ekspansji za granicą

Dariusz Wolak

Notowana na NewConnect spółka, oferująca oprogramowanie i usługi na urządzenia mobilne, po słabym początku roku, znacznie przyspieszyła tempo rozwoju. Po dziewięciu miesiącach obroty wynosiły 8,4 mln zł (wzrost o 8 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem).

http://archiwum.parkiet.com/artykul/739893_Wind_Mobile:_Akwizycje_pomoga_w%C2%A0ekspansji_za_granica.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

Operatorzy: regulator wspiera Orange

Magdalena Wierzchowska

Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), zjednoczyła zwykle mocno podzielonych operatorów alternatywnych i kablowych. Mówią jednym głosem — szefowa UKE działa w interesie największego operatora na rynku i może pogrążyć konkurencję. — Być może za parę lat ktoś stwierdzi, że wspieranie konkurencji jest najlepszą formą rozwijania inwestycji, ale już nie będzie konkurencji, która przytłoczona niekorzystnymi warunkami regulacyjnymi się wykrwawi. Ponadto wspieranie przez UKE operatorów sieci Orange, T-Mobile i Plus doprowadzi do kryzysu regulacyjnego w Polsce i zaostrzenia sporów na rynku, które udało się wygasić za czasów Anny Streżyńskiej — mówi Jarosław Łuczkiewicz, dyrektor działu regulacji w GTS.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=136953# (dostęp płatny)

Kanały tematyczne tracą impet

Magdalena Wierzchowska

Jamie Olivier gotuje obiad po tajsku, a prezenterzy w Top Gear próbują dojechać do mety skonstruowanym przez siebie traktorem. Polacy mogą oglądać już ponad 200 polskojęzycznych kanałów tematycznych, w których każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego. Cyfrowy Polsat rusza z dwoma nowymi — jednym z nich jest Polsat Food Network, w którym będzie można obejrzeć kulinarny show.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=137002# (dostęp płatny)

Płacą zaliczki, sprzętu nie dostają

Janina Blikowska

Po kilkaset złotych tracą starsze osoby, płacąc oszustom za dekodery. Ci biorą gotówkę i znikają bez śladu. Na cyfryzacji telewizji zarabiają też przestępcy. Już kilkadziesiąt oszustw metodą na dekoder zanotowała policja tylko w zachodniej  Polsce. Poszkodowane są nie tylko osoby prywatne, ale też telewizje.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1172049_Placa_zaliczki_sprzetu_nie_dostaja.html (dostęp płatny)

1,8 mln widzów naziemnej telewizji bez dekoderów

Magdalena Lemańska

Około 40 proc. Polaków, którzy odbierają tylko naziemną telewizję, wciąż nie zdecydowało, czy przejdzie na jej cyfrowe nadawanie, czy wykupi płatną TV. Z danych badającej telewizyjną widownię firmy Nielsen Audience Measurement (NAM) wynika, że 1,76 mln gospodarstw domowych w Polsce, które odbierają tylko naziemną telewizję, wciąż nie ma w domu ani dekodera do jej odbioru, ani przystosowanego do tego telewizora.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1172069_18_mln_widzow_naziemnej_telewizji_bez_dekoderow.html (dostęp płatny)

Cyfrowy Polsat mierzy wyżej

Urszula Zielińska

Platforma telewizyjna Zygmunta Solorza-Żaka w ramach świątecznej walki o abonenta wprowadziła nowy pakiet programowy. W świątecznej ofercie Cyfrowego Polsatu nie ma telewizorów czy konsol do gier, jak w nazwanej „jesienną" ofercie Cyfry+. W najlepszym dla operatorów kwartale roku platforma Zygmunta Solorza-Żaka zawalczy o abonentów tabletami i m.in. poszerzonym zestawem programowym. Dołączyła do oferty 20 kanałów, w tym – nowy – Polsat Food.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1172070_Cyfrowy_Polsat_mierzy_wyzej.html (dostęp płatny)

Sprzedaż gier przenosi się do Internetu

Dariusz Wolak

Rosnąca przepustowość łączy internetowych oraz łatwość (chodzi o płatności), z jaką można robić zakupy przez Internet, sprawia, że coraz większa część gier komputerowych sprzedaje się w postaci cyfrowej przez sieć. Trend ten jest zauważalny również w Polsce. Dlatego sprzedawcy tego typu produktów bardzo mocno stawiają na rozwijanie cyfrowego kanału docierania do klientów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1172071_Sprzedaz_gier_przenosi_sie_do_Internetu.html (dostęp płatny)

Ruszyło polowanie na klientów. Cyfrowy Polsat i Cyfra+ pobiją się na promocje

Michał Fura

Pozostało 99% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy