Bcast chce być konkurencją Emitela

Najpierw założona przez byłych pracowników przejętego przez Emitela Info-TV-Operatora spółka Bcast wystartowała w przetargu na obsługę cyfrowych kanałów Polskiego Radia, a teraz zabrała głos w konsultacjach na temat zagospodarowania pod DVB-T tzw. pasma trzeciego

Publikacja: 21.11.2013 07:30

Bcast chce być konkurencją Emitela

Foto: ROL

Zarząd Bcastu to Krzysztof Karpiński, Maciej Lipiński i Tomasz Papuda. Dwóch pierwszych jego członków to byli pracownicy Info-TV-Operatora. - Kontynuujemy misję rozpoczętą przez InfoTV, która przez wiele lat była alternatywą dla usług świadczonych przez Emitel – zapowiadają w opublikowanym wczoraj inauguracyjnym komunikacie.

Pierwszym konkursem, w którym nowy operator wystartował jako konkurencja Emitela i Polskich Sieci Nadawczych, jest nierozstrzygnięty jeszcze konkurs na operatora cyfrowych kanałów Polskiego Radia. Przeprowadzające przetarg Polskie Radio wartość przetargu oceniło na ponad 850 tys. euro. Przetarg jest rozpisany na trzy zadania. Pierwsze obejmuje kodowanie, multipleksację i regionalizacji programów radiowych oraz danych dodatkowych (czyli budowę tzw. stacji czołowej), drugie: dosył i rozpowszechnianie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ w Katowicach i aglomeracji śląskiej, trzecie: analogiczną usługę dla Warszawy i okolic. Emitel jako jedyny zgłosił chęć wykonania wszystkich trzech zadań. Pierwsze wycenił na 620 tys. zł, drugie: na 975 tys. zł, a trzecie na 487 tys. zł.

Konkurencyjne Polskie Sieci Nadawcze pierwsze zadanie „wyceniły" na 1,3 mln zł, a za trzecie oczekuje 800 tys. zł. Bcast za pierwsze zadanie chciał 1,1 mln zł, a trzecie: na ok. 900 mln zł. - Przy składaniu oferty wykorzystaliśmy relacje z najważniejszymi w tej chwili dostawcami sprzętu DAB+ na świecie - firmą Harris z USA oraz Factum ze Szwecji. Poza tym mocno wierzymy w cyfryzację radia, dlatego postanowiliśmy stanąć w przetargu –mówi cytowany w komunikacie Maciej Lipiński z zarządu Bcast.

Jak pisze spółka w komunikacie, „pojawienie się nowej firmy w tej bardzo hermetycznej branży spowodowało, że ceny stały się bardzo, a może nawet za bardzo konkurencyjne". Z informacji rpkom.pl wynika, że Polskie Radio rzeczywiście przygląda się teraz rozbieżnościom w cenach usług zaproponowanym przez firmy, które wystartowały w przetargu.

Bcast

, podobnie jak m.in. należąca do

Cyfrowego Polsatu

firma

Info-TV-FM

, zgłosiła też swoje zainteresowanie uczestniczeniem w z możliwym uruchomieniu nowego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T w tzw. paśmie trzecim. -Piątym multipleksem naziemnej telewizji cyfrowej jest zainteresowany jeden z przedsiębiorców i został złożony wniosek o dokonanie rezerwacji częstotliwości z zakresu 174 - 230 MHz na potrzeby naziemnej telewizji cyfrowej. Urząd nie mógł ujawnić jaka to firma, chociaż w branży głośno mówiono, że to

Emitel

– podaje

Bcast

.

Jakie plany ma Bcast? - W perspektywie 2-3 najbliższych lat w zakresie radiodyfuzji analogowej chcielibyśmy zbudować silną pozycję, jako alternatywny podmiot, współpracując z nadawcami publicznymi i prywatnymi. W tej chwili rozpoczęliśmy kilka kluczowych projektów, które umocnią naszą pozycję wśród operatorów technicznych usług radiodyfuzyjnych. Oczywiście będziemy starali się także odegrać kluczową rolę w procesie cyfryzacji radia –mówi Maciej Lipiński.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy