Polskie firmy, zwłaszcza e-commerce, coraz częściej korzystają z serwisów społecznościowych. Planują zwiększać nakłady na obecność w nich. Jak wynika z badania CubeResearch, aż 84 proc. e-sklepów w Polsce wykorzystuje serwisy społecznos?ciowe do wsparcia sprzedaz?y, przy czym aż 90 proc. z nich uz?ywa właśnie Facebooka. Na dalszych miejscach znajdują się odpowiednio: YouTube - 28 proc., Twitter - 20 proc., Pinterest - 14 proc. i Google+ 11 proc. Na 2014 rok 25 proc. sklepów internetowych zaplanowało większe nakłady na promocję w mediach społecznościowych, takie same wydatki jak w ub. roku planuje 36 proc., a mniejsze – tylko 5 proc. Jednocześnie aż 35 proc. ankietowanych jeszcze nie wie co zrobi.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1231709-Facebook-na-czele-ale-inne-serwisy-tez-wazne.html (dostęp płatny)
Rynek tabletów traci impet
Magdalena Lemańska
Ich sprzedaż wciąż idzie świetnie, ale widać, że tempo wzrostu wyraźnie maleje. W wielu krajach rynek tabletów już się nasycił. Tempa wzrostów wciąż mógłby pozazdrościć tabletowej branży niejeden sektor, ale widać już, że rynek elektronicznych tabliczek rośnie coraz wolniej. Firma IDC, która pierwotnie zakładała, że w ubiegłym roku na światowym rynku uda się znaleźć nabywcę dla ponad 220 mln urządzeń, ostatecznie zaraportowała ich sprzedaż na nieco niższym poziomie. W 2013 r. na globalny rynek według niej trafiło 217,1 mln tabletów. To o 50 proc. więcej niż przed rokiem. W samym czwartym kwartale ubiegłego roku kupiliśmy na całym świecie 76,9 mln sztuk. To całkiem sporo i wciąż o 28 proc. więcej niż rok wcześniej – podało IDC. Przypomniało jednak, że rok wcześniej w czwartym kwartale wzrosty sprzedaży w ujęciu rocznym przekraczały 80 proc.