Karta produktu PIU i wytyczne KNF dotyczące sprzedaży ubezpieczeń

Jest nadzieja, że nowe regulacje zapobiegną nieprawidłowościom, ale z wcześniejszymi umowami wciąż będą problemy.

Publikacja: 22.01.2015 09:19

Nie wszyscy ubezpieczyciele stosują kartę produktu zawierającą komplet informacji o polisach z UFK.

Nie wszyscy ubezpieczyciele stosują kartę produktu zawierającą komplet informacji o polisach z UFK. Wytyczne KNF także odnoszą się do obowiązków informacyjnych towarzystw, w tym do karty produktu.

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodkowski Krzysztof Skłodkowski

W maju ubiegłego roku weszła w życie rekomendacja dobrych praktyk informacyjnych przy sprzedaży polis na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK). Została przygotowana przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU) zrzeszającą towarzystwa ubezpieczeniowe. Ma przeciwdziałać zjawisku missellingu, czyli nieprawidłowościom przy sprzedaży polis.

Kluczowym zaleceniem rekomendacji jest stosowanie przez ubezpieczycieli karty produktu. Jest to dokument prezentowany klientowi przed zawarciem umowy. Powinny znaleźć się w nim najważniejsze informacje o ubezpieczeniu. Co więcej, należy przedstawić je jasno, w sposób niebudzący żadnych wątpliwości.

Pozostało 94% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy