Zaciska się pętla wokół InPostu

Po kontrolach Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zerwaniu współpracy z Ruchem, kluczowym partnerem w konsorcjum realizującym pocztowy przetarg sądowy teraz spółka Rafała Brzoski, jednego z najbogatszych Polaków, znalazła się pod obstrzałem związkowców Poczty Polskiej (PP).

Publikacja: 19.08.2015 18:00

Rafał Brzoska

Rafał Brzoska

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Jak ustaliła „Rzeczpospolita" Solidarność PP zwróciła się do Andrzeja Pęcaka dyrektora Sądu Apelacyjnego w Krakowie, któremu podlega Centrum Zakupów Dla Sądownictwa oraz do prokuratora  generalnego Andrzeja Seremeta o rozważenie zerwania umowy z InPostem i jego spółką-córka PGP.

PGP, współpracując z InPostem i Ruchem w 2013 r. wygrała wart ponad 0,5 mld zł przetarg na obsługę pocztową sądów i prokuratur. Choć kontrakt ważny jest do końca tego roku, to przed jego finalizacją PGP zerwało współpracę z Ruchem. InPost twierdzi, że wypowiedział Ruchowi umowę m.in. z powodu niespełniania oczekiwań jakościowych.

– InPost zwiększył swoją sieć do kilkunastu tysięcy placówek, a dopiero potem wypowiedział RUCHowi umowę m.in. z powodu braku spełniania oczekiwań jakościowych, co dla klientów oznacza znaczącą poprawę usługi - warto wspomnieć, że około 90 proc. zastrzeżeń raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczącego realizacji kontraktu sądowego dotyczyło nie naszej sieci, a placówek Ruchu – podkreśla Sebastian Anioł, prezes InPostu.

Zerwanie tej współpracy spowodowało, że – jak uważają związkowcy – spółka Brzoski nie jest w stanie realizować kontraktu sądowego. InPost zapewniał natomiast wcześniej, że zakończenie umowy z Ruchem nie będzie skutkować ograniczeniem liczby placówek, w których klienci będą mogli odebrać korespondencję. Sebastian Anioł przekonuje, że wszystkie placówki i punkty obsługi klienta InPost oraz PGP działają sprawnie. Jest ich ponad 7000.

– Żaden z tych punktów nie jest kioskiem Ruchu. Dodatkowo każda placówka jest wyposażona w nowoczesny terminal pocztowy oraz terminal EPO (Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru – red.). W ramach tej sieci aż 5 tys. placówek jest także punktami nadawczymi, a do końca sierpnia wszystkie punkty będą nadawczymi. Wszystkie nasze placówki spełniają wymogi formalne konieczne przy obsłudze korespondencji na rzecz sądów powszechnych i prokuratur. Zgodnie z długoterminową polityką zarządu sieć placówek InPost i PGP od wielu miesięcy była przebudowywana pod względem jakości – mówi prywatny operator Pocztowy, a na dowód przedstawia statystyki z Sądu Rejonowego w Lublinie.

Sąd ten zajmuje się elektronicznymi pozwami z całego kraju (rozpatruje rocznie najwięcej spraw w Polsce). Jak się okazuje w 2014 roku złożył do Poczty Polskiej 61,4 tys. reklamacji. – Tymczasem do PGP i InPostu tylko 45,2 tys. Oznacza to, że chociaż więcej korespondencji obsługiwała PGP, to więcej reklamacji trafiło do Poczty Polskiej – wskazują w Polskiej Grupie Pocztowej (PGP). Witold Szczurek, prezes PGP zaznacza, że dane uzyskane z e-sądu pokazują, iż spółka jest lepsza od Poczty w jakości świadczonych usług.

Dane z sądu w Lublinie pokazują, że Poczta Polska w 2012 r. dostała 116,3 tys. reklamacji, a w 2013 r. ponad 80,4 tys. Z kolei w I półroczu 2015 r. PGP otrzymała 21,6 tys. reklamacji.

- Wyjaśniamy raz jeszcze, wbrew insynuacją autorów listu, Polska Grupa Pocztowa dysponuje wystarczającą liczbą placówek zgodnie ze standardami wymaganymi przez prawo pocztowe. Jakoś naszych usług jest na poziomie wyższym niż jakość usług świadczonych przez Polską Pocztę czego dowodem jest m.in. fakt, że blisko 80 proc. korespondencji trafia bezpośrednio do rąk adresata - wyniku takiego nigdy nie udało się osiągnąć Poczcie Polskiej. PGP w ciągu 18 miesięcy zbudowała ogólnopolską sieć Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru - Poczta Polska buduje swoje EPO od 2010 roku - nadal bez rezultatu – podkreślają w PGP.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy