Reklama
Rozwiń
Reklama

Koronawirus. Kiedy najlepiej podać drugą dawkę szczepionki Pfizer/BioNTech? Wyniki badań

Brytyjscy badacze ustalili, że dłuższa przerwa między podaniem pierwszej a drugiej dawki szczepionki Pfizer/BioNTech, wpływa korzystnie na poziom ochrony przed COVID-19 zapewniany przez szczepionkę.

Aktualizacja: 23.07.2021 06:18 Publikacja: 23.07.2021 05:08

Koronawirus. Kiedy najlepiej podać drugą dawkę szczepionki Pfizer/BioNTech? Wyniki badań

Foto: PAP/EPA

arb

Badania w tej sprawie były finansowane przez brytyjski rząd.

Według zaleceń producenta drugą dawkę szczepionki Pfizer/BioNTech należy podać po trzech tygodniach od podania pierwszej dawki. W Wielkiej Brytanii pod koniec 2020 roku czas między podaniem pierwszej i drugiej dawki wydłużono jednak do 12 tygodni, by wyszczepić jedną dawką jak największą liczbę mieszkańców w krótszym czasie. Obecnie w Wielkiej Brytanii drugą dawkę szczepionki Pfizer/BioNTech podaje się po 8 tygodniach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Leki i terapie
Apteki coraz droższe i coraz dalej od pacjenta
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Leki i terapie
Więcej możliwości leczenia dla kobiet z chorobami nowotworowymi
Leki i terapie
„Historyczna” lista refundacyjna. 50 nowych terapii dla pacjentów
Leki i terapie
Popularny lek na otyłość a ryzyko incydentów sercowo-naczyniowych
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Leki i terapie
Seniorzy nadużywają leków za darmo. Poznaliśmy dane
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama