Zdecydowanym liderem tego rynku w Polsce jest francuska grupa SEB, do której należą takie marki jak Moulinex, Rowenta czy Tefal. Jej udział rynkowy za ubiegły rok wynosi 22,3 proc. Kolejny jest holenderski Philips z 12,6-proc. i polski MPM Product z 8,2-proc. udziałem. Najpopularniejsze marki to kolejno Philips, Tefal, MPM i Moulinex.
Według Euromonitora największą kategorią w tym segmencie sprzętu AGD są ciśnieniowe ekspresy do kawy, których w 2008 r. kupiliśmy 171 tys. sztuk. W stosunku do populacji nadal jest to więc niewielka liczba, ale ta kategoria sprzętu szybko zdobywa zwolenników.
– Pozostałe kategorie rosną jeszcze szybciej i tempo w kolejnych latach będzie się utrzymywało – twierdzi Euromonitor. Ten segment rynku w porównaniu z dużym sprzętem AGD, na który wydaliśmy w ub. r. ponad 4 mld zł, jest w dalszym ciągu niewielki, ale szybko zyskuje na wartości.
W 2008 r. kupiliśmy 121,8 tys. opiekaczy, ponad 90 tys. tosterów, elektryczne grille zaś znalazły 28,7 tys. nabywców. Jak zauważają analitycy z Euromonitora, zwyczaje kulinarne Polaków stale się zmieniają, dlatego producenci tego typu sprzętu mają w naszym kraju dobre perspektywy rozwoju. Coraz więcej sprzedaje się choćby urządzeń do domowego wypieku chleba, bardzo popularnych w krajach zachodnioeuropejskich.