Rynek oczywiście odczuł wpływ kryzysu i prognozy były kilka razy aktualizowane, jednak według raportu DisplaySearch sprzedaż nawet w najbardziej pesymistycznych wariantach rosła. Choć w Europie czy USA popyt na telewizory w ub.r. spadł według różnych źródeł od 10 do nawet 20 proc., to jednak motorem rozwoju są kraje azjatyckie, szczególnie Chiny. Tylko w 2009 r. sprzedaż wzrosła tam o ponad 25 proc., do 23,6 mln sztuk i dynamika ma się utrzymywać w kolejnych latach.

Płaskie telewizory, zwłaszcza w technologii LCD, w kilka lat niemal zupełnie wyparły z rynku modele kineskopowe – w większości sklepów to zupełny margines oferty, liczba ich producentów też spada. Nic dziwnego, skoro ceny LCD co rok spadają w miarę pojawiania się na rynku sprzętu coraz nowych generacji.

Jak już pisaliśmy wcześniej, według firmy badawczej iSuppli w przypadku telewizorów LED o przekątnej ekranu powyżej 40 cali sprzedaż do 2013 r. sięgnie 112 mln sztuk z jedynie kilkudziesięciu tysięcy w 2009 r. Jak podaje iSuppli, w 2013 r. 83 proc. sprzedawanych odbiorników LCD z przekątną powyżej 40 cali będzie właśnie w technologii LED, podczas gdy w 2008 r. było to 0,1 proc., a w ub.r. zaledwie 6 proc.

Z kolei według Displaybank sprzedaż telewizorów oraz filmów w technologii 3D będzie rosła w kolejnych latach w średnim tempie 95 proc., by w 2015 r. zbliżyć się do 16 mld dol.