Nastroje konsumentów już prawie wróciły do poziomu sprzed wojny

W lutym już po raz czwarty z rzędu wyraźnie poprawiły się nastroje w gospodarstwach domowych. Przewaga konsumentów, którzy pesymistycznie oceniają swoją obecną sytuację finansową i jej perspektywy, jest najmniejsza od lutego 2022 r.

Publikacja: 22.02.2023 14:59

Nastroje konsumentów już prawie wróciły do poziomu sprzed wojny

Foto: Damian Lemański

Jak podał w środę GUS, tzw. bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który odzwierciedla oceny i oczekiwania gospodarstw domowych dotyczące ich sytuacji finansowej oraz stanu gospodarki, a także ich skłonność do dokonywania ważnych zakupów, wzrósł w lutym do -36 pkt z -38,1 pkt w styczniu. To oznacza, że jest już nieco wyżej niż w marcu 2022 r., pierwszym miesiącu, gdy atak Rosji na Ukrainę znalazł odzwierciedlenie w wynikach badań GUS.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Dane gospodarcze
Stopy bez zmian, ale Fed szykuje cięcia. Trump: Powinni działać szybciej
Dane gospodarcze
Duża poprawa nastrojów konsumenckich Polaków. Są najlepsze od ponad pięciu lat
Dane gospodarcze
Duży spadek Polski w rankingu najbardziej konkurencyjnych gospodarek świata
Dane gospodarcze
NBP: Inflacja bazowa w maju spadła do 3,3 proc.
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Dane gospodarcze
Inflacja w maju jeszcze niższa. Nie przewidzieli tego nawet najwięksi optymiści