Reklama
Rozwiń
Reklama

Produkcja przemysłowa rośnie. Solidny wzrost w porównaniu do 2021 roku

Produkcja sprzedana przemysłu w Polsce w styczniu 2022 r. była realnie o ponad 19 proc. większa niż rok wcześniej i o 4 proc. większa niż w grudniu. Sektorowi produkcyjnemu sprzyjają wygasające stopniowo zaburzenia w globalnych łańcuchach dostaw.

Publikacja: 18.02.2022 10:04

Produkcja przemysłowa rośnie. Solidny wzrost w porównaniu do 2021 roku

Foto: Adobe Stock

Jak podał w piątek GUS, produkcja sprzedana przemysłu w styczniu wzrosła realnie (czyli w cenach stałych) o 19,2 proc. rok do roku, po zwyżce o 16,7 proc. w grudniu. Ankietowani przez „Rzeczpospolita” ekonomiści przeciętnie spodziewali się wyniku na poziomie 14,3 proc. Był to już piąty miesiąc z rzędu, gdy tempo rozwoju przemysłu wyraźnie przebiło oczekiwania.

Szybciej niż w styczniu produkcja rosła po raz ostatni w kwietniu i maju 2021 r., ale był to efekt niskiej bazy odniesienia z wiosny 2020 r., gdy przemysł sparaliżowały pierwsze antyepidemiczne restrykcje. Pomijając ten epizod, produkcja w styczniu wzrosła najbardziej od kwietnia 2004 r.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Dane gospodarcze
PMI dla polskiego przemysłu pnie się w górę. Najwyższy wynik od pół roku
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Dane gospodarcze
Inflacja otworzyła drzwi do kolejnej obniżki stóp procentowych
Dane gospodarcze
Inflacja miała pójść w górę, a spadła. Niespodzianka od GUS
Dane gospodarcze
EBC utrzymał stopy procentowe bez zmian
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane gospodarcze
PKB strefy euro nieco lepszy od oczekiwań, a Niemcy w stagnacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama