Jak podaje firma badawcza DisplaySearch, sprzedaż komputerów typu all-in-one (monitor i pozostałe elementy techniczne są w jednej obudowie) w tym roku wyniesie 6,9 mln sztuk, a w przyszłym wzrośnie ponad 20 proc. Dotąd rosła nawet jeszcze szybciej – w 2009 r. o ponad 50 proc.

– Komputery tego typu są na rynku od lat, ale mimo to znalazły sobie stałą niszę – wyjaśnia Chris Connery z DisplaySearch. Dlatego w kolejnych latach ich sprzedaż ma konsekwentnie rosnąć, by w 2015 r. zbliżyć się do 13 mln sztuk. Średnioroczne tempo wzrostu wyniesie 13 proc., w przypadku zaś najpopularniejszych laptopów 17 proc.

Od lat zdecydowanym liderem tego segmentu jest Apple z kultowym już modelem iMac. Na koniec ubiegłego roku jego udział w rynku przekraczał 30 proc. Kolejne pozycje zajmowały firmy HP, Acer, MSI i Sony. Jak zauważają analitycy z DisplaySearch, na rynek wprowadzane są także w tym segmencie nowości, jak modele z dotykowymi ekranami (pojawiły się w 2009 r.), ale najmocniejszą pozycję mają wciąż tradycyjne z klawiaturą oraz myszą, choć także z wieloma udogodnieniami.

Jeśli chodzi o sprzedaż w ujęciu regionalnym, to wciąż najważniejszymi rynkami są Ameryka Północna oraz EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Jednak Chiny i Japonia według danych za czwarty kwartał ubiegłego roku zgarnęły odpowiednio 19 oraz 17 proc. sprzedaży.