Reklama

Polska staje się centrum logistycznym Europy

Nasz kraj przejmuje strumień towarów do tej pory płynący przez Niemcy.

Publikacja: 15.12.2015 21:00

Polska staje się centrum logistycznym Europy

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

– Od wielu miesięcy zmniejsza się wolumen kierowany do dużych portów przeładunkowych Europy Północno-Zachodniej, takich jak Hamburg czy Brema. W ostatnim czasie spadł o ok. 3 proc., podczas gdy w polskich portach wzrósł o ok. 10 proc. – wskazuje Andrzej Kozłowski z zarządu firmy Rohlig Suus Logistics.

Rosnąca popularność polskich portów wynika z redukcji cen. – Armatorzy przez cały rok borykali się z problemem wypełnienia statków. Mieli do dyspozycji olbrzymie kontenerowce, które przynajmniej w części woziły powietrze. W efekcie średni roczny koszt frachtu oceanicznego obniżył się o 30–40 proc. – szacuje Piotr Kozłowski, dyrektor Biznesu Oceanicznego w DB Schenker Logistics. – Różnica w koszcie transportu oceanicznego spadła z kilkuset do tylko kilkudziesięciu dolarów – podkreśla.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Dane gospodarcze
GUS zrewidował inflację za sierpień w górę. Wciąż to jednak najmniej od dawna
Dane gospodarcze
Rosyjska stopa procentowa w dół. Ale wciąż jest bardzo wysoko
Dane gospodarcze
Czy Stany Zjednoczone zbliżyły się do recesji, czy to tylko spowolnienie?
Dane gospodarcze
Inflacja w USA negatywnie zaskoczyła
Dane gospodarcze
Fitch ostrzega Polskę. Perspektywa ratingu spada przez rosnący deficyt
Reklama
Reklama