Polska staje się centrum logistycznym Europy

Nasz kraj przejmuje strumień towarów do tej pory płynący przez Niemcy.

Publikacja: 15.12.2015 21:00

Polska staje się centrum logistycznym Europy

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

– Od wielu miesięcy zmniejsza się wolumen kierowany do dużych portów przeładunkowych Europy Północno-Zachodniej, takich jak Hamburg czy Brema. W ostatnim czasie spadł o ok. 3 proc., podczas gdy w polskich portach wzrósł o ok. 10 proc. – wskazuje Andrzej Kozłowski z zarządu firmy Rohlig Suus Logistics.

Rosnąca popularność polskich portów wynika z redukcji cen. – Armatorzy przez cały rok borykali się z problemem wypełnienia statków. Mieli do dyspozycji olbrzymie kontenerowce, które przynajmniej w części woziły powietrze. W efekcie średni roczny koszt frachtu oceanicznego obniżył się o 30–40 proc. – szacuje Piotr Kozłowski, dyrektor Biznesu Oceanicznego w DB Schenker Logistics. – Różnica w koszcie transportu oceanicznego spadła z kilkuset do tylko kilkudziesięciu dolarów – podkreśla.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Dane gospodarcze
Nowe dane GUS. Nominalny PKB Polski podwoił się w niecałą dekadę
Dane gospodarcze
Ekonomiści Credit Agricole BP z najcelniejszym scenariuszem
Dane gospodarcze
Kiedy Fed może powrócić do obniżek stóp procentowych?
Dane gospodarcze
Prezes NBP Adam Glapiński: Wątpliwa kolejna obniżka stóp procentowych w czerwcu
Dane gospodarcze
Pośpieszne zakupy w USA w marcu. Powstał rekordowy deficyt bilansu handlowego