Aktualizacja: 15.12.2015 21:00 Publikacja: 15.12.2015 21:00
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz
– Od wielu miesięcy zmniejsza się wolumen kierowany do dużych portów przeładunkowych Europy Północno-Zachodniej, takich jak Hamburg czy Brema. W ostatnim czasie spadł o ok. 3 proc., podczas gdy w polskich portach wzrósł o ok. 10 proc. – wskazuje Andrzej Kozłowski z zarządu firmy Rohlig Suus Logistics.
Rosnąca popularność polskich portów wynika z redukcji cen. – Armatorzy przez cały rok borykali się z problemem wypełnienia statków. Mieli do dyspozycji olbrzymie kontenerowce, które przynajmniej w części woziły powietrze. W efekcie średni roczny koszt frachtu oceanicznego obniżył się o 30–40 proc. – szacuje Piotr Kozłowski, dyrektor Biznesu Oceanicznego w DB Schenker Logistics. – Różnica w koszcie transportu oceanicznego spadła z kilkuset do tylko kilkudziesięciu dolarów – podkreśla.
Nominalny PKB Polski w 2024 r. wyniósł 3 bln 641 mld zł – podał Główny Urząd Statystyczny. To oznacza, że od 201...
Najtrafniejsze prognozy dla polskiej gospodarki w 2024 r. formułowali analitycy z Credit Agricole Bank Polska. P...
Część analityków spodziewa się, że amerykański bank centralny nie zdecyduje się nawet przed końcem roku na wznow...
– Dostosowanie stóp procentowych nie oznacza początku cyklu obniżek - powiedział prezes NBP Adam Glapiński podcz...
Wszyscy w Stanach Zjednoczonych, konsumenci i przedsiębiorstwa chcieli w marcu zdążyć przed wejściem w życie now...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas